در پی برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی؛

رشیدیان: دو و میدانی کاران در حد انتظار ظاهر شدند

دبیر فدراسیون دو و میدانی گفت: عملکرد دوو میدانی کاران در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی قابل قبول بود.

حسین رشیدیان، دبیر فدراسیون دو و میدانی، در گفتگو با  خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ملی پوشانی در این دوره از مسابقات حضور یافتند که احتمال مدال آوریشان بالاتر از سایرین بود،‌ کسب 6 طلا، 3 نقره و یک برنز نشان از عملکرد مطلوب دو و میدانی کاران دارد.

وی ادامه داد: کیوان قنبر زاده در پرش ارتفاع با ثبت رکورد 2 مترو 20 سانتی متر به مدال طلا دست یافت، قنبر زاده در این دوره آمادگی کامل داشت ولی در اوج نبود و رکوردی که به دست آورد مانند مسابقات لیگ بود.

رشیدیان در خصوص عملکرد مریم طوسی در این مسابقات عنوان کرد: وی در این دوره ثابت کرد که در طول یک سال تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و رکوردهایش هم این ادعا را ثابت می کند، رضا قاسمی هم در دو 100 متر رکوردش را تکرار کرد که این برای ما بسیار مهم است، در 200 متر رقابت ورزشکاران بسیار سنگین بود ولی رضا قاسمی صاحب گردن آویز برنز شد و  نشان داد در 100 متر عملکرد بهتری دارد.

دبیر فدراسیون دو و میدانی با تأکید بر اینکه از احسان حدادی انتظار مدال طلا داشتیم، گفت: حدادی قهرمان آسیاست و با حد نصاب خیلی خوبی رکورد این مسابقات را جا به جا کرد و ما همین انتظار را از او داشتیم، محمود صمیمی هم در ماده پرتاب دیسک با تمرینات مداومی که داشت رکورد خوبی را ثبت کرد.

رشیدیان در ادامه افزود: لیلا رجبی به عنوان ورزشکار حرفهای با وجود مصدومیتی که داشت در مسابقات شرکت کرد و توانست رکورد خوبی را به  ثبت برساند.

رشیدیان با بیان اینکه به جز محمد محسن ربانی در ماده پرش با نیزه ورزشکار نداریم، گفت: ملی پوش تونس در این ماده به عنوان قهرمانی رسید، ربانی نیز رکورد خودش را به ثبت نرساند، وگرنه می توانست به عنوان قهرمانی هم برسد، محمد ارزنده هم در پرش طول بر روی توانایی هایش حساب باز کرده بود و توقع کسب مدال طلا را داشت ولی رکورد خودش را به ثبت نرساند و دوم شد.

دبیر فدراسیون دو و میدانی تأکید کرد: سجاد مرادی در مواد 800 و 1500 متر رقابت سنگینی داشت، چرا که در این ماده بهتر دونده های دنیا حضور داشتند، ما برای مردای پیش بینی مدال می کردیم ولی این مهم اتفاق نیفتاد و موجب نگرانی ما شد  چرا که از ورزشکاران مستعد انتظار قهرمانی داشتیم ولی باید شرایط مسابقات را هم در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه احمد فرود در 3000 متر با مانع آینده خوبی دارد، گفت: فرود نتیجه قابل قبولی کسب کرد ولی به مدال نرسید، اگر تمرینات بیشتری را پشت سر بگذارد و در مسابقات بیشتری شرکت کند تجربه بیشتری کسب می کند و در این شرایط رسیدن به مدال برایش راحت تر است، کاوه موسوی هم رکورد اصلی خودش را به ثبت نرساند، شاید آسیب دیدگی باعث آن شده بود.

وی در پایان عنوان کرد: برای حضور چند مربی خارجی در  مواد مختلف درخواست داده ایم ولی باید شرایط وزارت ورزش و جوانان قطعی شود و با برگزاری نشست های کارشناسی در این خصوص تصمیم گیری کنیم، چرا که در ابتدا باید در خصوص اعتبارات تصمیم گیری قطعی شود./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار