تبریز/

فرآوری بیش از دو میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در استان به بیش از دو میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در نشست با نمایندگان واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان گفت: درحال حاضر، حدود 400 واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در سطح آذربایجان شرقی به فعالیت مشغول بوده و میزان فرآوری و بسته‌بندی این محصولات، از یک میلیون و 600 هزار تن به بیش از دو میلیون تن افزایش یافته است.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی از نظر سطح زیرکشت محصولات باغی، رتبه پنجم کشوری را در میان سایر استان‌ها ، با 120 هزار هکتار و 2/6 درصد تولید محصولات باغی کشور با تولید بالغ بر849 هزار تن داراست و ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری و بسته‌بندی را در راستای صدور محصولات کشاورزی، تلاشی سازمان یافته جهت ایجاد رقابت سالم در تولید و جلوگیری از کاهش قیمت تلقی می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، صنایع تبدیلی را در تحقق ارزش افزوده بالای محصولات تولیدی بخش کشاورزی تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات بشمارآمده وبا تبدیل وفرآوری محصولات کشاورزی، ضمن تولید موادغذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری وحمل ونقل آن محصولات به بازارهای بین‌المللی نیز فراهم می‌آید./س

برچسب ها: محصولات ، کشاورزی ، فرآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.