"فروزان زاهدبیگی":

هر تکنیکی در تئاتر کودک باید از دریچه فرهنگ ایرانی ارزیابی شود

فروزان زاهدبیگی گفت: استفاده هنرمندان تئاتر از تکنیک های مختلف اجرایی نمایش های غربی، یکی از معضلات تئاتر کودک است که بدون توجه به فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی صورت می پذیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، این هنرمند تئاتر و تلویزیون اظهار کرد: هر تکنیک تازه در تئاتر کودک و نوجوان باید همچون محتوا مورد کارشناسی دقیق قرار بگیرد تا با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی همخوانی داشته باشد.

زاهد بیگی با انتقاد از کپی برداری برخی از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: یکی از معضلات جشنواره این است که کارگردانان تکنیک‌های مختلف را از نمایش‌های فرنگی می‌گیرند و در نمایش‌هایشان آن ها را به رخ می‌کشند. به جای اینکه این تکنیک‌ها را با آداب و رسوم ما ایرانیزه کنند، ملغمه‌ای از تکنیک های مختلف را در نمایش‌شان به اجرا درمی‌آورند. درحالی که اگر تنها یک یا دو تکنیک استفاده کنند، تکلیف نمایش مشخص‌تر است.

وی برگزاری جشنواره را زمینه ای برای جدی شدن مسئله تئاتر کودک در بین هنرمندان، مسئولان و مردم دانست و افزود: در دو سه سال اخیر در جشنواره حضور نداشتم، اما می‌دانم که فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است؛ با این حال فکر می‌کنم فعالان تئاتر کودک همچون سال‌های قبل در این عرصه کار نمی‌کنند.

زاهدبیگی در پایان از مسئولان خواست به تئاتر کودک و نوجوان به شکل جدی نگاه کرده و نیروهای متخصص این هنر را در برگزاری جشنواره و داوری ها به خدمت بگیرند./ص
برچسب ها: تئاتر ، تکنیک ، نمایش ، زاهدبیگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار