دردسری به نام خشکی پوست

با شروع فصل پاییز خشکی پوست تشدید می شود و برای جلوگیری از آن حتما باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کرد.

 دکتر پرویز طوسی متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص مشکلات پوستی فصل پاییز گفت: بیماری های پوستی در همه ی فصول هستند اما با شروع فصل پاییز خشکی پوست به علت وزش باد و سرما بیشتر می شود به خصوص کسانی که اگزما دارند چون خشکی پوست اگزما را تشدید می کند.
 
وی اظهار داشت: خشکی پوست بیشتر در ناحیه صورت و دست دیده می شود معمولا قسمت های بالای بدن سر و صورت دارای پوست چرب تری است و بقیه ی قسمت های بدن خشک تر است چون غدد چربی کمتری دارند بنابراین این قسمت ها را باید چرب کرد.
 
وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از خشکی پوست باید حتما از کرم های مرطوب کننده بهره برد به خصوص باید از کرم های مرطوب کننده بهره برد به خصوص کسانی که دارای پوست خشک هستند برای شستشو هم از صابون های ملایم که خودشان حاوی مرطوب کننده های طبیعی هستند استفاده کنند با آب داغ استحمام نکنند زیرا آب پوست تبخیر می شود و هر روز هم از صابون و شامپو استفاده نشود.
 
وی توصیه کرد: برای مواظبت از دست در این فصل علاوه بر استفاده از کرم حتما از دستکش چرمی یا پشمی استفاده شود خانم های خانه دار هم موقع شستشو ابتدا دستکش بعد لاستیکی به دست داشته باشند تا دست مستقیما با شوینده ها در تماس نباشد.

وی در پایان گفت: مایعات بیشتر مصرف شود چون اگر وزش باد شدید و سرما و خشکی هوا زیاد باشد آب پوست تبخیر می شود و چربی پوست کم می شود./ع2
برچسب ها: خشکی ، پوست ، کرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار