آيا داستان مرگ "اسامه بن لادن"،‌ حقيقت داشت؟/

"بن لادن" و يك "شو"ي آمريكايي!

"سيمور هرش" محقق و روزنامه‌نگار آمريكايي در مصاحبه با روزنامه انگليسي "گاردين"‌، كشته شدن "اسامه بن لادن" رهبر القاعده در سال 2011، توسط نيروهاي امنيت دريايي ايالات متحده را يك "دروغ بزرگ" خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  گزارش مي‌دهد؛

"سيمور هرش" محقق و روزنامه‌نگار روز جمعه 27 سپتامبر 2013 در مصاحبه با روزنامه انگليسي "گاردين"‌، كشته شدن "اسامه بن لادن" رهبر القاعده در سال 2011، توسط نيروهاي امنيت دريايي ايالات متحده را "دروغ بزرگي خواند كه يك كلمه‌اش هم حقيقت ندارد!"

وي افزود: ژورناليست‌هاي آمريكايي،‌ متأسفانه به جاي گشتن دنبال واقعيت، تنها سخنان دولت آمريكا را تكرار مي‌كنند.

*** "سيمور هرش" (Seymour Hersh) كيست؟

"هرش" 76 ساله، خبرنگار سرشناس آمريكايي، و برنده جايزه ادبي "پوليتزر" (Pulitzer-Preis) است.

شهرت وي بيشتر به خاطر افشاگري‌اش در سال 2006 بود. وي از نقشه مقامات آمريكايي براي بمباران گسترده ايران و حمايت از ناآرامي‌هاي قومي قبيله‌اي در ميان اقليت‌هاي غيرفارس در ايران پرده برداشت. همچنين طي يك سخنراني در سال 2008، با ارائه مدارك، شكنجه و آزار زندانيان ابوغريب را برملا نمود.

*** "بن لادن" و يك "شو"ي آمريكايي!

"هرش" در مصاحبه جديدش با روزنامه گاردين گفت كه تمام اظهارات قبلي‌اش در سال‌هاي 2006 الي 2011 را كه بر اساس تحقيقات گسترده اعلام كرده بود، همچنان تأييد مي‌كند:

«بن لادن، ‌در 16 دسامبر 2001 به مرگ طبيعي مرده است و تمامي اخباري كه پس از اين تاريخ درباره وي منتشر شد، دروغ محض بود. ادعاي اينكه "بن لادن" سال 2011 توسط نيروي دريايي آمريكا و در خاك پاكستان كشته شده است، يك "شو" ي صحنه‌سازي شده بود كه هرگز در واقعيت رخ نداده است. دروغگويي "جورج بوش" و "رژيم اوباما" باورنكردني است.»

*** انتقاد از ژورناليسم ايالات متحده

"هرش" با انتقاد شديد از همكاران خود، از آنان سؤال كرد:

«هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا، جان انسان‌ها را مي‌گيرد ولي چرا ما هيچ كاري نمي‌كنيم؟ اين اقدامات چه توجيهي دارد؟ چرا روزنامه‌ها فقط دو يا سه گروه از كشتارها را منعكس مي‌كنند؟ چرا ما كارمان را درست انجام نمي‌دهيم؟»

"هرش" به عنوان يكي از باسابقه‌ترين خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آمريكايي ادامه داد:

«براي احياي ژورناليسم در آمريكا، بايد 90% مديران مسئول روزنامه‌ها اخراج شوند. اصلي‌ترين مسئوليت يك خبرنگار، ‌چسبيدن به سياستمداران در رأس قدرت نيست، بلكه آنان بايد از بيرون به وقايع نگاه كنند. باعث تأسف است كه آنان به شدت مطيع و ترسو هستند. به طور مثال، در مورد انتشار اسناد محرمانه آژانس امنيت ملي آمريكا (NSA) از سوي "اسنودن"، "واشنگتن پست" تنها زماني جرأت كرد اين اسناد را منتشر كند كه پيش از آن، "گاردين" انگليسي آن را چاپ كرده بود!»

اين روزنامه‌نگار آمريكايي، معتقد است نوشتن از "جورج بوش" براي ما خيلي ساده‌تر بود:

«در زمان رياست جمهوري جرج بوش، انتقاد كردن، به مراتب آسان‌تر بود چون هيچ رئيس جمهوري در دنيا، در برخورد با جاسوسان و افشاگران امنيتي (Whistleblower)، خشونت اوباما را ندارد. به نظر من، اين جمهوري در خطر است، چون ما در تمام موضوعات دروغ مي‌گوييم و دروغ، برايمان عادي شده است.»

*** "مرگ بن لادن" دروغ بزرگ دولت آمريكا

"هرش"، در اين مصاحبه گفت در حال نگارش كتابي درباره امنيت ملّي است كه بخش مجزايي از آن، به مرگ اسامه بن لادن اختصاص مي‌يابد. وي درباره اين بخش از كتابش اظهار داشت: «هر آن چيزي كه دولت آمريكا از اين واقعه حكايت كرده و رسانه‌ها نيز عيناً بازتاب داده‌اند، "مزخرفاتي" بيش نبوده و افشاگري‌هاي من در آينده، كار را براي دولت بوش و اوباما سخت خواهد كرد.»

محتواي مصاحبه جديد "هرش"، سخن جديدي نبوده و به اذعان بسياري از رسانه‌هاي آمريكايي، "بن لادن" در سال 2001 احتمالاً بر اثر آسيب‌هاي ريوي و كليوي ناشي از هپاتيت C در افغانستان جان خود را از دست داده بود:

اين، آخرين عكسي است كه از بن لادن، در فضاي مجازي وجود دارد، در روزهايي كه وي به تشخيص كارشناسان سازمان سيا، هر سه روز يكبار مجبور به دياليز بود.


روزنامه عربي "الوفد" چهارشنبه 26 دسامبر 2001: خبر مرگ بن لادن و خاكسپاري وي 10 روز پيش


شبكه خبري "فاكس نيوز" 26 دسامبر 2001: بن لادن قبلاً مرده است

"لس‌آنجلس تايمز"24 مارس 2000: بن لادن، (از نارسايي كليوي) در وضعيت سلامتي بسيار بد به سر مي‌برد


مجله تحليلي "گلوبال ريسرچ" در مصاحبه با "سيبل ادموند" (Sybil Edmonds) مترجم سابق پليس فدرال ايالات متحده:‌ آمريكا تا پيش از 11 سپتامبر، روابط تنگاتنگي با بن لادن و طالبان داشت.


افشاگري‌هاي "سيمور هرش" اگرچه اظهارات يك خبرنگار باسابقه و مطرح آمريكايي بود، اما بازتاب چنداني در رسانه‌هاي غربي نيافت.

به هر حال آنچه كه مهر باطل ديگري بر داستان‌سرايي‌هاي مقامات آمريكايي در موضوع "مرگ اسامه بن‌لادن" زده، اين است كه گروهك تروريستي القاعده و رهبر كشته شده آن،‌ همواره محور ابتكارات جنايتكارانه سازمان اطلاعات امنيتي آمريكا بوده‌اند:

به اين ترتيب كه در هر گوشه از دنيا كه "واشنگتن" براي بي‌ثبات‌سازي و جنگ‌افروزي، نياز به "تروريسم اسلامي" داشته، القاعده را در آن منطقه مستقر كرده است؛ مانند بالكان، افغانستان،‌عراق، ليبي، سومالي، سودان، مالي و اكنون سوريه!

گزارش از: طاهري/


منابع:

http://en.wikipedia.org/wiki/Seymour_Hersh

http://www.foxnews.com/story/2001/12/26/report-bin-laden-already-dead/

http://alles-schallundrauch.blogspot.com/2007/05/bin-laden-ist-schon-lange-tot.html

http://articles.latimes.com/2000/mar/25/news/mn-12581

http://www.globalresearch.ca/bombshell-bin-laden-worked-for-us-until-9-11/14595

http://www.theguardian.com/media/media-blog/2013/sep/27/seymour-hersh-obama-nsa-american-media

http://www.infowars.com/seymour-hersh-bin-laden-death-one-big-lie/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار