ساری /

رشد 136 درصدی صادرات آبمیوه و کنسانتره مازندران

سرپرست سازمان صنعت و تجارت مازندران گفت: صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2 میلیون و 348 هزار دلار با رشد 136 درصدی افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مرتضی هاشم‌پور گفت: صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2 میلیون و 348 هزار دلار با رشد 136 درصدی افزایش داشته است.

وی افزود: با این میزان افزایش صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماهه نخست سال جاری به رقم بیش از 4 میلیون و 72 هزار دلار رسیده است.

وی تصریح کرد : صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماهه نخست سال قبل یک میلیون و 724 هزار دلار بوده است.

هاشم‌پور با اشاره به مقصد صادراتی استان گفت: صادرکنندگان استان آبمیوه و کنسانتره تولید شده استان را به مقصد کشورهای cis نظیر ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای نظیر ترکیه، عراق و لبنان صادر می‌کنند.

وی با اشاره به وجود پتانسیل بالای استان در تولید محصولات کشاورزی تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، حل مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی صادراتی آبمیوه و کنسانتره و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش می‌توان روند رو به رشد صادرات این بخش را حفظ و توسعه بخشید./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.