حسن معجونی:

ادبیات کهن ایرانی قابلیت ارتقای سینمای کودک و نوجوان را دارد

حسن معجونی گفت: ادبیات کهن ایرانی، داستان‌ها و متل‌های جذابی دارد که برای تبدیل شدن به فیلم سینمایی بسیار مناسب هستند و قابلیت ارتقای سینمای کودک و نوجوان را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «حسن معجونی» بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره ویژگی‌های بازی در فیلم‌های کودک و نوجوان عنوان کرد: مدتی است در تئاتر و سینما به بازی در کارهای کودکانه علاقه پیدا کرده‌ام، زیرا کار برای کودکان دارای جذابیت است و می‌توان ارتباط موثر و خوبی با کودکان برقرار کرد .

بازیگر «تتل و راز صندوقچه» که در جشنواره امسال رونمایی می‌شود، با اشاره به جذاب بودن ساختار فانتزی برای کودکان در قالب فیلم‌های سینمایی افزود: ادبیات کهن ایرانی، داستان‌ها و متل‌های جذابی دارد که برای تبدیل شدن به فیلم سینمایی بسیار مناسب هستند و خوشحالم که من نیز در فیلمی کودکانه با ویژگی‌های فانتزی بازی کرده‌ام.

این بازیگر با اشاره به این که کودکان برای ارتباط با تئاتر و سینما نیازمند دیدن آثاری جذاب و قابل فهم هستند، گفت: پیش‌تر نیز در نمایش «مترسگ» به عنوان یک نمایش کودکانه با محوریت استفاده از صورتک‌های حیوانات مزرعه برای بازیگران، تجربه موفقی داشتم.

معجونی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: جشنواره کودک و نوجوان مجالی برای نمایش فیلم‌ها و دور هم جمع شدن اهالی سینمای کودک و نوجوان در طول برگزاری جشنواره است و دیدن فیلم برای کودکان در جشنواره شور و نشاطی مضاعف را به همراه می‌آورد.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار