دولت به جاي دخالت حمايت كند

سياست بدون مداخله افراط‌گرايانه در هنر و سينما، عامل كليدي و محوري ركود و رخوت در سينماي حال حاضر محسوب نمي‌شود.

حبيب‌الله كاسه‌ساز كارگردان سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من سياست عامل اصلي ركود سينما به شمار نمي‌آيد. اين موضوع احتياج به موشكافي و ريشه‌يابي دارد.

وي ادامه داد: شايد يكي از دلايل كمبود تماشاچي در سينماها را بتوان نبود آثاري براي ايجاد انگيزه و كشش در تماشاچي و يا كمبود سالن‌هاي سينمايي مجهز عنوان كرد اما سياست عاملي مهم نيست.

كاسه‌ساز اظهار داشت: در سينماي ما بايد شرايطي را فراهم كرد كه در نهايت به ساخت اثري ارزنده و فاخر منجر شود و سياست مي‌تواند در اين زمينه كمك كننده باشد.

اين كارگردان ادامه داد: براي مثال آثار مربوط به سينماي دفاع مقدس آثاري هستند كه طبق سياست واجب براي سينما محسوب مي‌شوند. فيلم «روز واقعه» شهرام اسدي و يا «آخرين بازمانده» سيف‌الله داد از جمله آثاري هستند كه توليد آنها ضروري است.

وي عنوان كرد: من معتقدم كه دولت بايد دخالت‌هاي خود در حوزه‌ي سينما را كمتر كند و به جاي دخالت، با نظارت و حمايت از سينما، به پيشرفت آن سرعت بدهد.

وي بيان كرد: دولت در راستاي اين هدف مي‌تواند زيرساخت‌هاي سينمايي را تقويت كند و با ايجاد سالن‌هاي سينمايي بيشتر و فراهم آوردن تجهيزات و به پيشبرد اهداف آن كمك كند.

كاسه‌ساز همچنين افزود: هيچ يك از اهالي سينما بر اين باور نيستند كه دولت بايد سينما را به طور كامل به بخش خصوصي واگذار كند بلكه ما معتقديم كه دولت در كنار بخش خصوصي با حمايت و نظارت مي‌تواند اقداماتي كه از عهده بخش خصوصي برنمي‌آيد را متقبل شود و مسائل تخصصي سينما را به سينماگران واگذار كند./ي2
برچسب ها: کاسه ساز ، دولت ، حمایت ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.