شیراز/

پیشگیری از ناهنجاري در دندان هاي دايم با ارتودنسي در دوران کودکي

درمان های ارتوپدی فک و صورت از سنین شش تا هفت سالگی، همزمان با رویش اولین دندان های دایم کودکان، مانع ایجاد ناهنجاری در سنین دندان های دایم است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، نوید ناصری دبیر یازدهمین همایش بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: والدین با مشاهده ناهنجاری های شدید کودک را نزد دندانپزشک و متخصص ارتودنسی می برند ولی بسیاری از مشکلات دندانی و فکی کودکان برای والدین قابل تشخیص نیست و به تدریج همراه با مراجعه نکردن به دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی، این مشکلات تشدید و درمان آنها سخت تر می شود .

وی با تأکید بر جایگاه مهم ارتودنسی به ویژه در سنین کودکی گفت:‌ استفاده به هنگام از روش درمانی ارتودنسی در کودکان علاوه بر سرعت و کیفیت بیشتر درمان، موجب افزایش اعتماد به نفس کودک، افزایش مشارکت وی در فعالیت‌های گروهی و اجتماعی و حل مشکل انزوای کودکان در اجتماع می شود .

ناصری با اشاره به اینکه ارتودنسی به معنی ردیف کردن دندان ها است، افزود:‌ درمان های زود هنگام ارتودنسی با هدف هایی چون تصحیح مشکلات اسکلتی در سیستم فک و صورت، تنظیم روابط دو فک نسبت به یکدیگر و نسبت به طرح کلی جمجمه و صورت، پیشگیری از درمان های جراحی فک و صورت در سنین پس از بلوغ و جلوگیری از درمان های پیچیده ارتودنسی ثابت و در کل تسهیل درمان های ارتودنسی ثابت انجام می شود .

دبیر یازدهمین همایش بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران گفت: این همایش 24 تا 26 مهر در شیراز برگزار می شود./س

برچسب ها: دندان ، دایم ، کودکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.