طی دو ماه آینده محقق می شود؛

بهره برداری از بزرگ ترین طرح افزایش ظرفیت تولید نفت در خلیج فارس

رییس منطقه عملیاتی لاوان در شرکت نفت فلات قاره ایران، از بهره برداری از طرح تولید زودهنگام میدان رشادت، به عنوان بزرگ ترین طرح افزایش ظرفیت تولید در خلیج فارس تا 2 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس رجب خانی با بیان این مطلب گفت: تولید زودهنگام از میدان رشادت با 5 حلقه چاه تولیدی و یک سکوی W4 انجام می شود که با بهره برداری از این طرح، ظرفیت تولید نفت میدان رشادت به 20 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
 
وی با بیان این که بخش مهمی از افزایش تولید میدان رشادت با اجرای تزریق آب، گاز و نصب پمپ های درون چاهی انجام می شود، گفت: در طرح توسعه میدان رشادت، حفاری 28 حلقه چاه تولیدی، تزریقی و جایگزینی ژنراتورهای گاز سوز به جای گازوییل سوز پیش بینی شده که این مهم سبب صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش ظرفیت تولید برق مورد نیاز می شود. 

رئیس منطقه عملیاتی لاوان در شرکت نفت فلات قاره ایران، هدف از اجرای این طرح را افزایش تولید نفت در میدان رشادت تا ٧٥ هزار بشکه در روز و بازسازی و نوسازی تاسیسات این میدان اعلام و تصریح کرد: این طرح، بزرگ ترین طرح افزایش ظرفیت تولید در خلیج فارس است که با تولید زودهنگام، حدود 10 تا 12 هزار بشکه به ظرفیت تولید آن افزوده می شود.
 
رجب خانی با اشاره به نصب 5 سکو برای اجرای طرح توسعه میدان رشادت گفت: همه جکت های این میدان، همچنین 2 سکوی W0 و W4 نصب شده، ولی سکوهای P4 و Q4 از سوی شرکت صدرا در حال ساخت است که تا پایان امسال، ساخت آن به پایان می رسد. 

رئیس منطقه عملیاتی لاوان، اجرای طرح نوفلرینگ را یکی دیگر از برنامه های شرکت نفت فلات قاره در طرح توسعه این میدان اعلام کرد و گفت: با راه اندازی کامل طرح توسعه رشادت، گازهای همراه از طریق یک خط لوله به سکوی kkp میدان سلمان برای استفاده در بخش های مختلف ارسال می شود که هم اکنون عملیات ساخت این خط لوله به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: میدان ، نفت ، رشادت ، تولید ، سکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار