بررسي ها نشان مي دهند؛

نيمي از موارد خشکي کف پا در خانم هاي خانه دار ديده ميشود

بررسي ها نشان مي دهند که نزديک به نيمي از موارد خشکي کف پا در خانم هاي خانه دار ديده مي شود و اغلب افراد دچار اين عارضه، اقدام خاصي براي برطرف کردن مشکل خود انجام نمي دهند.

سپهر ،کامياب متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خشکي و ترک پا از مشکلات شايع در بين مردم است که در تمام گروههاي سني ديده مي شود.

وي افزود: به علت کم بودن رطوبت هوا و تابش نور خورشيد و باد، به تدريج آب ميان بافتي کاهش يافته و پوست بدن دچار خشکي مي شود.

کامياب با بيان اينکه قرار گرفتن طولاني مدت در هواي باز به دلايلي نظير شغل، تقريح و ورزش ارتباط مستقيمي با خشکي پوست دارد، تصريح کرد: به دلايل مختلف مردان کمتر از زنان دچارخشکي پوست پا به ويژه در قسمت کف پا در ناحيه پاشنه مي شوند.

وي تاکيد کرد: بررسي ها نشان مي دهند که نزديک به نيمي از موارد خشکي کف پا در خانم هاي خانه دار ديده ميشود و اغلب افراد دچار اين عارضه، اقدام خاصي براي برطرف کردن مشکل خود انجام نمي دهند.

کامياب يادآور شد: تردد زياد در منزل بدون جوراب و پاي برهنه و شستشوي مدوام پاها و دقت کم در خشک کردن پاها، از دلايل مهم بالا بودن آمار خشکي کف پا در خانم هاي خانه دار است.

وي خاطرنشان کرد: خشک کردن مناسب پاها بلافاصله پس از شستن آنها، استفاده از کرم هاي معمولي مرطوب کننده و استفاده از دمپائي يا کفش هاي رو فرشي مناسب از راههاي پيشگيري يا کاهش احتمال خشکي کف پا است./ح

برچسب ها: خشکی ، کف پا ، ترک پا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار