ساری /

افزایش 35 درصدی ارزش صادرات كالا از گمرك بندر اميرآباد بهشهر

مدير اداره گمرك بندراميرآباد بهشهر از افزايش 35 درصدي ارزش كالاهاي صادراتي از اين گمرك در شش ماه نخست سال جاري خبر داد.

شريفي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ارزش كالاهاي صادراتي را در اين مدت 115 ميليون و 460 هزار دلار معادل دو هزار و 860 ميليارد ريال اعلام كرد و با اشاره به افزايش 21 درصدي كالاهاي صادر شده از اين گمرك به لحاظ وزني در اين مدت، گفت: در نيمه نخست امسال در مجموع يك ميليون و 365 هزار تن كالا از اين بندر صادر شد.

وی مقصد نهايي كالاهاي صادر شده را آذربايجان ، روسيه ، تركمنستان ، افغانستان و قزاقستان و كالاهاي صادر شده را هم سيمان، كلينكر، گچ سفيد ، سنگ آهن و مصنوعات فلزي معرفي كرد.

مدير اداره گمرك بندراميرآباد بهشهر از كاهش 69 درصدي ترانزيت كالا از بندر اميرآباد در شش ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود : در شش ماه نخست امسال 19 هزار و 860 تن كالا به ارزش 17 ميليون دلار از بندر اميرآباد ترانزيت شد.

شریفی كالاهاي ترانزيتي را نفت ، بنزين و آهن آلات معرفي كرد.

وی درآمد وصولي اين مجموعه را در شش ماه نخست امسال 260 ميليارد ريال اعلام و تصریح کرد : اين ميزان درآمد نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد كاهش دارد.

مدير اداره گمرك بندراميرآباد بهشهر از واردات 477 هزار تن انواع كالا به ارزش 282 ميليون دلار به بندر اميرآباد در نيمه نخست امسال خبر داد.

شريفي با اشاره به كاهش 52 درصدي واردات كالا به بندر اميرآباد نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن و كاهش 44 درصدي از نظر ارزش، گفت: آهن آلات ، كك متالوژي ، بنزين، غلات، ماشين آلات و قطعات صنعتي از جمله كالاهايي بودند كه از كشورهاي روسيه ، قزاقستان ، تركمنستان ، تركيه و چين وارد اين بندر شد./س

برچسب ها: صادرات ، گمرگ ، بهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.