یزد/

بيش از 12 ميليون دانش‌آموز امروز در كلاس‌هاي درس حاضر شدند

وزير آموزش و پرورش گفت: امروز با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصيلي در مدارس سراسر كشور، 12 ميليون و هزارو350نفر دانش آموز روانه كلاسهاي درس شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

قائم مقام وزير آموزش و پرورش گفت: امروز با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصيلي در مدارس سراسر كشور، 12 ميليون و هزارو350نفر دانش آموز روانه كلاسهاي درس شدند

اسدالله اسدي گرمارودي، در مراسم آغاز سال تحصيلي اظهار داشت: سهم يزد از اين تعداد دانش آموز بيش از 180 هزار نفر است كه اين تعداد در بيش از هفت هزار و 500 كلاس درس حاضر مي‌شوند.

وي عنوان كرد: با بيان اينكه همه چيز براي آغاز سال تحصيلي بانشاط و پويا فراهم است، عنوان كرد: فرهنگيان نشست‌هايي با مولفان جديد كتب درسي داشتند و نسبت به تهيه طرح درس و ابزارهاي آموزشي اقدام كردند كه اين اقدام آنها جاي قدرداني دارد.

قائم مقام وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر تربيت ديني و اسلامي در مدارس بيان كرد: يزد در سال گذشته در برنامه‌هاي ديني و علمي، رتبه دوم را در كشور داشته و چندين سال متوالي رتبه برتر كنكور را از آن خود كرده است كه اين موفقيت‌ها نشأت گرفته از روحيه ديني و معنوي دانش‌ آموزان اين استان است.

اسدي گرمارودي تصريح كرد: فرهنگيان اين استان بايد تلاش كنند در مباحث معرفي و ديني و تشكل‌هاي دانش آموزي همچون گذشته دانش آموزان يزدي را منسجم و قوي وارد عرصه كنند.

وي اظهار اميدواري كرد: سال تحصيلي جديد نيز شروعي براي موفقيت‌ هاي دانش آموزان استان يزد باشد.

قائم مقام وزير آموزش و پرورش از همه فرهنگيان و كاركنان آموزش و پرورش استان يزد خواست تا با مشاركت همگاني در امر تعليم و تربيت آينده سازان ايران اسلامي، راه هاي بي سوادي را مسدود كنند و در اين مسير از مشاركت تمامي نهادها استفاده كنند.

اسدي گرمارودي تاكيد كرد: همكاري خانواده‌ها در انجمن اوليا و مربيان و همكاري و تعامل با مدرسه و مربيان و مشاركت در برنامه‌هاي قرآني و توسعه نماز از اولويت‌هاي وزارت آموزش و پرورش است كه در يزد نيز بايد توجه ويژه‌اي به آن شود.

وي همچنين از مديران مدارس خواست تا از پيشكسوتان آموزش و پرورش در چرخه تعليم و تربيت استفاده بهينه كنند.

وي اظهار اميدواري كرد: چرخه كيفيت بخشي آموزش و پرورش با توسعه تعليم و تربيت ديني ارتقا ياد و در كنار آن شاهد ارتقا منزلت و جايگاه معلمان و پرهيز از اجراي هرگونه برنامه‌اي كه به اين چرخه لطمه بزند، باشيم.

در اين مراسم كه در دبيرستان دخترانه خيرانديش ناحيه 2 يزد برگزار شد، زنگ مهر و مقاومت به صدا درآمد.

در اين مراسم همچنين از سند افتخار آموزش و پرورش استان يزد رونمايي شد.

در مراسم آغاز سال تحصيلي علاوه بر مسئولان كشوري، استاندار و امام جمعه يزد نيز حضور داشتند و با حضور آنها به شهداي محله نجف آباد حميديا اداي احترام شد و از خير مدرسه، محمدعلي خيرانديش نيز تجليل شد./ز

برچسب ها: سال ، تحصیلی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.