لرستان/

تعطیلی کشتارگاه‎های دام نورآباد و الشتر لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان از تعطیلی کشتارگاه‎های نورآباد و الشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان، جواد گودرزی افزود: طی مصوبه کمیسیون کارگروه سلامت، این واحدها به خاطر عدم رعایت موازین بهداشت و نداشتن شرایط لازم جهت فعالیت تعطیل شدند.

وی اضافه کرد: با مکاتباتی که با شبکه دامپزشکی نورآباد و الشتر صورت گرفت، از فرستادن کارشناس به این کشتارگاه‎ها جلوگیری به عمل آمد و کشتاری صورت نگرفت.

دکتر گودرزی با بیان اینکه امکان فعالیت این دو واحد به هیچ‎وجه وجود ندارد و از هر نظر مشکل زیست محیطی و بهداشتی دارد، اظهار کرد: هر فردی که بخواهد کشتار سنتی و خارج از شبکه انجام دهد با سلامت مردم بازی کرده چرا که اگر دام سالم هم باشد باز میکروب‎ها و عوامل بیماری‎زای محیط به گوشت چسبیده و آن را آلوده می‎کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: تنها گوشتی می‎تواند از کشتارگاه خارج شود که حتماً تأیید سلامت را گرفته باشد و اگر این واحدها یا هر واحدی دیگر بدون مجوز باشد بدون اینکه آزمایش کنیم آن را معدوم کرده و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‎شود که اشد مجازات در رابطه با او اعمال می‎شود.

وی عنوان کرد: صنف قصابان نورآباد توافقاتی با مدیرعامل کشتارگاه گلشن دام خرم‎آباد داشته‎اند که گوشت مورد نیاز خود را از آن تأمین کنند اما شهرستان سلسله هنوز اقدام خاصی در این رابطه انجام نداده است.

گودرزی بیان کرد: کشتارگاه‎های استان آمادگی کامل دارند که گوشت مورد نیاز این دو شهرستان را تأمین کنند و در تهیه گوشت مصرفی آنها مشکلی وجود ندارد./ز
برچسب ها: تعطیلی ، کشتارگاه ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.