هواپیماها در جستجوی بادهای سهمگین

پژوهشگران علوم فضایی در جدیدترین پژوهش ها و آزمایشات انجام شده در حال بررسی جهت وزش بادها و شیوه های رفتاری آنها بویژه در هنگام طوفان ها و بلایای طبیعی هستند تا بدین طریق امدادرسانی در هنگام حوادث راحت تر صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، براساس این پژوهش دانشمندان موفق به ساخت یک دستگاه الکتریکی شده اند که دارای دو صفحه ی مغناطیسی است که جریان های باد را می تواند ردگیری نمایید.

گفتنی است، این دستگاه که به بدنه ی پایینی هواپیماهای پژوهشی متصل می شود در هنگام پرواز هواپیما اطلاعات جامع و مفیدی را در خصوص جریان های بادی به دست می دهد.

بررسی ها نشان می دهند این دستگاه پس از ردیابی جریان باد، اطلاعات کسب شده را برای بازیابی داده ها به مرکز کنترل می فرستد.

دانشمندان با استفاده از این دستگاه که HIWRAP نام دارد می توانند به بررسی طوفان ها و جریان های شدید گرمسیری بپردازند و حتی اطلاعات مربوط به ریزش برف و باران و یخ را ارزیابی نمایند.

این دستگاه حتی در ارتفاعات بالا نیز کارایی خود را نشان می دهد و با استفاده از امواج ماکروویو می تواند داده ها را تحلیل نماید.

دانشمندان ناسا درنظر دارند تا از این دستگاه در فضاپیماها برای بررسی شرایط اتمسفر زمین و سایر کرات و بررسی میزان، جهت و شدت بادها استفاده کنند.

برچسب ها: باد ، هواپیما ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.