تبریز/

افتتاح شش طرح گردشگري در شهرستان كليبر

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از افتتاح شش طرح گردشگري در شهرستان كليبر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدي در حاشيه آغاز بهره برداري از اين پروژه ها در گفتگو با خبرنگاران تشريح كرد: مجتمع سرويس بهداشتي و نمازخانه و فروشگاه آغچه قشلاق در 15 كيلومتري شهر كليبر يكي از طرح هايي بود كه به بهره برداري رسيد.

وي با بيان اينكه كمپ گردشگري قلعه دره سي كليبر با اين افتتاح ها از نظر زير ساختي تكميل شده و آماده توسعه پس از واگذاري به بخش خصوصي است، افزود: پيش از اين چهار مجتمع سرويس بهداشتي در اين كمپ احداث شده بود كه امروز امكاناتي نظير نمازخانه، راه دسترسي به طول 500 متر و مخزن شش هزار ليتري آب آشاميدني نيز تامين شده است.

محمدي مسير سرسبز كليبر به آينالو را ديگر مسير گردشگري اين منطقه خواند كه سال گذشته سرويس هاي بهداشتي در آن افتتاح شده و امسال نيز كمپ شجاع آباد با امكاناتي نظير نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي و فروشگاه در اين محور تجهيز شد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان راه اندازي سرويس هاي بهداشتي در كمپ گردشگري مكيدي و روستاي اسكلو را از ديگر طرح هاي بهره برداري شده در اين منطقه برشمرد.

وی با اشاره به طرح هاي در دست احداث در كليبر نيز تشريح كرد: آخرين سرويس بهداشتي در سه راهي آينالو در دست ساخت بوده و داخل كمپ آينالو با امكانات 40 آلاچيق، بازسازي سرويس هاي بهداشتي و مجتمع رفاهي شامل نمازخانه و فروشگاه امسال تكميل و راه اندازي مي شود.

وی ادامه داد: محور شمالي استان از مقاصد مهم و گردشگرپذير آذربايجان شرقي است كه با اتمام مطالعات طرح جامع و تفضيلي گردشگري اجراي زير ساخت هاي گردشگري از چند سال پيش تا كنون در آن آغاز شده است.

وي افزود: بر همين اساس از مسير تبريز تا كليبر در جاده ها مجتمع هاي رفاهي بين راهي با امكانات بوفه، رستوران، نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي و نيز كمپ هاي گردشگري احداث شده است.

محمدي خاطرنشان كرد: ساخت تاسيسات گردشگري و رفاهي در حاشيه رود ارس، روستاي مردانقم، سياه رود، جاده جديد جانانلو و سد خداآفرين نيز در دست كار قرار دارد كه با اتمام و بهره برداري از آنها ديگر در شمال استان هيچگونه مشكل زير ساختي و رفاهي براي گردشگران وجود نخواهد داشت./س

برچسب ها: افتتاح ، گردشگری ، کلیبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.