ساری /

رشد 136 درصدی صادرات آبمیوه و کنسانتره در مازندران

صادرات آبمیوه و کنسانتره مازندران در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 2 میلیون و 348 هزار دلار افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: با این میزان افزایش صادرات آبمیوه و کنسانتره استان دراین مدت به رقم بیش از 4 میلیون و 72 هزار دلار رسیده که رشد 136 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

هاشم پور افزود: صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماهه نخست پارسال یک میلیون و 724 هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات آبمیوه و کنسانتره در پنج ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 235 درصد رشد داشته تصریح کرد: بطوریکه از رقم 827 تن به رقم 2770 تن افزایش یافت.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به مقصد صادراتی استان گفت: صادرکنندگان استان آبمیوه و کنسانتره تولید شده استان را به مقصد کشورهای cis نظیر: ارمنستان،قزاقستان،ترکمنستان،آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای نظیر ترکیه،عراق و لبنان صادر می کنند.

هاشم پور با اشاره به وجود پتانسیل بالای استان در تولید محصولات کشاورزی تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی افزود:،حل مسائل و مشکلات شرکتهای تولیدی صادراتی آبمیوه و کنسانتره،پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ... می توان روند رو به رشد صادرات این بخش را حفظ و توسعه بخشید./ز

برچسب ها: صادرات ، آبمیوه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.