آيا مي دانيد گوشهايتان نيز پير مي شود؟

متخصصان سنين بين 40 تا 50 سالگي را براي پيرگوشي تخمين زده اند كه اين عارضه با افزايش سن تشديد مي يابد.

دكتر رزم پا، متخضض گوش و حلق و بيني و استاد دانشگاه تهران به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گوش نيز مانند تمام اعضاي بدن به مرور پير مي شود و با بالا رفتن سن اين عارضه تشديد مي شود عامل ايجاد كننده آن افزايش سن است كه در افراد مختلف متغير بوده اما متخصصان معمولا بين سنين 40 تا 50 سالگي را تخمين زده اند.

وي تصريح كرد: از نشانه هاي پيرگوشي وزوز يا صدايي در گوش است كه عواملي مانند سرو صدا استرس و اضطراب استفاده از بعضي از داروها و مسائل ارثي و ژنتيكي اين بيماري را تشديد مي كنند و آلودگي هوا سبب ايجاد زمينه اي براي پيرگوشي در افراد مي شود.

دكتر رزم پا در خصوص شاخصه هاي پيرگوشي گفت: پيرگوشي هر 2 گوش را درگير مي كند و بيشتر در فركانس هاي زير است به اين معنا كه اين افراد صداهاي بم مانند صداي آقايان را بيشتر از صداي خانم ها متوجه مي شوند صداي افراد در جمع برايشان مبهم است و با صداهاي زير در موسيقي مشكل دارند اين گونه افراد در مكالمات روزمره دچار مشكل بوده و نمي توانند صداي افراد را تشخيص دهند.

وي افزود: استفاده از انواع ويتامين ها مصرف ميوه جات و سبزيجات تازه پرهيز از آلودگي صوتي و عدم مصرف بعضي از داروها مي تواند در جلوگيري از پيرگوشي موثر باشد.

اين متخصص گوش و حلق و بيني در پايان اظهار داشت: پيرگوشي قابل درمان نيست ولي مي توان سمعك هاي ديجيتالي كه فركانس هاي خاص را در گوش تقويت مي كنند براي اين افراد تجويز كرد استفاده از هر سمعكي براي اين بيماران مناسب نيست به اين دليل كه سمعك هاي معمولي تمامي فركانس ها را در گوش تقويت كرده اين در شرايطي است كه اين افراد در ضعف بعضي از فركانسها در گوش خود دچار مشكل هستند./ح

برچسب ها: پیرگوشی ، سن ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار