رئیس مجلس شورای اسلامی؛

تخصیص نیافتن بودجه هدفمندی یارانه ها، باعث مشکلات مالی در بخش سلامت شده است/ دولت بايد راهکاري برای حل مشکلات درمان بياندیشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت :‌دولت بايد راهکاري بياندیشد که مشکلات حوزه درمان حل شود .

به گزارش گروه  علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، دکتر علي لاريجاني ظهر امروز در مراسم افتتاحیه فاز دوم بیمارستان فوق تخصصی پزشکی هسته‌ای رضوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينکه بيماران نبايد به جز بيماري دغدغه ديگري داشته باشند، اظهار داشت :‌دولت بايد راهکاري بيانديشد که مشکلات اقتصادي در زمينه درمان حل شود .

وي با اشاره به اينکه در سال 90 با تلاشهاي وزير وقت بهداشت به منظور اجراي برنامه پزشک خانواده گامهايي برداشته شد، خاطر نشان کرد :‌براي اجراي اين طرح وزارت بهداشت 6 هزار ميليارد تومان درخواست کرده بود که به دليل اختصاص داده نشدن اعتبارات لازم اين طرح اجرايي نشد .

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اجراي برنامه هدفمندي يارانه ها خاطر نشان کرد :‌قرار بود 50 درصد از بودجه هاي اين طرح به بخش بهداشت و درمان و بيمه بيکاري تعلق بگيرد که اختصاص نيافتن آن ، موجب بروز مشکلات مالي در اين بخشها شده است .

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول بیمه‌ها دریافت می‌شود اما به وزارت بهداشت نمی‌رسد، گفت: ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه‌ای این مشکل را حل کردیم لذا وزیر بهداشت باید این مسئله راپیگیری کند.

گفتنی است: مراسم افتتاحیه فاز دوم بیمارستان فوق تخصصی پزشکی هسته‌ای رضوی امروز با حضور آیت‌الله طبسی تولیت آستان قدس رضوی، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی مشهد برگزار شد.

برچسب ها: یارانه ، سلانت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.