برای کاهش پوکی استخوان در جامعه؛

مالیات کارخانه های تولید مواد لبنی کاهش یابد

به منظور پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در جامعه باید مالیات کارخانه های تولید و توزیع مواد لبنی کاهش یابد و این مالیات ها به سوی کارخانجات تولید مواد دخانی و نوشابه ها سوق یابد.

دکتر سید محمود طباطبایی رییس انجمن پوکی استخوان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: کل دولت هایی که عضو سازمان ملل متحد هستند به طبع عضو سازمان جهانی بهداشت نیز هستند و منشور سازمان نیز برای آنها قابل اجرا است پوکی استخوان به قدری شایع شد که یک دهه را به نام پوکی استخوان نامگذاری کرد.
 
وی گفت: پوکی استخوان هزینه بسیار زیادی را به جوامع تحمیل می کند باید در این خصوص سطح آگاهی مردم را افزایش داد و زمینه بهره گیری از تغذیه سالم و رسیدن مواد غذایی کافی به خصوص افرادی که در سن رشد هستند را مورد توجه قرار داد.
 
طباطبایی تصریح کرد: مادران باردار شیر خواران کودکان دبستانی باید امکان دسترسی آنها را به غذای سالم فراهم کرد که از جمله آن توزیع شیر رایگان در مدارس و شیر ارزان برای تمام افراد جامعه است.
 
رییس انجمن پوکی استخوان تصریح کرد: دولت باید با کاهش مالیات کارخانه های تولید و توزیع مواد لبنی و غذای سالم این مالیات ها را به سوی کارخانجاتی مانند کارخانه های مواد دخانی و ... که مواد مضر برای سلامت تولید می کنند سوق دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین امکان بهره وری از غذای سالم را فراهم کنند و جلوی پیشرفت توسعه مواد غیر سالم را بگیرند./ع2
برچسب ها: غذا ، بهداشت ، دخانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار