رییس انجمن پوکی استخوان:

10/5درصد جمعیت کشورمان به پوکی استخوان مبتلا هستند/فقط 6 درصد افراد جامعه سطح کافی ویتامین D دارند

طبق آخرین آمار 10/5 درصد جمعیت کشورمان به پوکی استخوان مبتلا هستند و فقط حدود 6 درصد افراد جامعه سطح کافی ویتامین D دارند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر سید محمود طباطبایی رییس انجمن پوکی استخوان ایران در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استئوپروز در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه بیشتر مردم کشورمان با کمبود کلسیم و ویتامین D مواجه هستند.
 
وی افزود: هم اکنون یک طرح تحقیقاتی ملی در مرکز تحقیقات علوم غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است تحت عنوان طرح ملی سنجش تراکم استخوان و پوکی استخوان که به زودی آمارهای پوکی استخوان در کشور را اعلام می کند.
 
رییس انجمن پوکی استخوان اظهار کرد: ولی طبق آخرین آمار حدود 10/5 درصد جمعیت کشورمان مبتلا به پوکی استخوان هستند وفقط حدود 6 درصد افراد جامعه سطح کافی ویتامین D دارند.
 
طباطبایی عنوان کرد: در کشورهایی مانند چین و روسیه با فعالیت هایی که انجام داده اند هر سال میزان پوکی استخوان در آنها کاهش می یابد به دلیل اینکه پیشگیری را بر درمان اولویت دادند.
 
وی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد در هزاره سوم 59 درصد کل مرگ و میرهای دنیا و 46 درصد با بیماری های ناشی از بیماری های غیر واگیر است که پوکی استخوان را نیز شامل هزینه های خانوار را بیماری های غیر واگیر به خود اختصاص داده اند./ع2
برچسب ها: پوکی ، ویتامین ، استخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار