برنامه هشتمین نکوداشت یاد و خاطره زنده یاد مرتضی ممیز اعلام شد

دعوت از صادق قره مصطفی طراح گرافیک برجسته از کشور ترکیه و برپایی نمایشگاهی با عنوان سلام همسایه از آثار ایشان به همراه سخنرانی و ارایه آثار از برنامه هاي هشتمين نكوداشت استاد مرتضي مميز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، همزمان برپایی نمایشگاهی از گزیده پوسترهای طراحان گرافیک ایرانی که موفق به کسب جوایز معتبر جهانی گردیده اند.

آیین گشایش: پنج شنبه 4 مهر ماه سال 92 ساعت 17 تالار استاد ناصری-خانه هنرمندان ایران
زمان: 4-11 مهر ماه سال 92 نگار خانه های ممیز-پاییز -زمستان    

همچنین در تاریخ جمعه 5 مهرماه از ساعت 17 یک روز ویژه از نزدیک با مرتضی ممیز با حضور آیدین آغداشلو و صادق قره مصطفی در آموزشگاه ویژه به بررسی و گفتگو درباره آثار مرتضی ممیز خواهند پرداخت.

صادق قره مصطفی


ترکیه


متولد ۱۹۴۶ - استانبول


قره مصطفی تحصیلات گرافیک خود را در آکادمی هنرهای زیبای استانبول گذراند و با اتمام دوره فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه معمار سنان به عنوان دانشیار در این دانشگاه مشغول به کار شد.وی از سال ۱۹۸۹ در دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان در استانبول تدریس می نماید. 


بخشی از فعالیت های او در طول این سالها به شرح زیر است:

۱۹۹۷: پایه گذاری "گرافیست"؛ رخداد بین المللی آموزش گرافیک در استانبول

۱۹۶۷-۱۹۷۹: کار در آزانس های تبلیغاتی و شرکت های چاپ و نشر

۱۹۷۹-۱۹۹۹: فعالیت هنری آزادانه

۲۰۰۰: بنیان گذاری شرکت طراحی قره مصطفی با همکاری دخترش آیشه قره مصطفی، فعال در زمینه طراحی اجتماعی و فرهنگی


او تاکنون در زمینه های متعدد هنری فعالیت نموده است: طراحی پوستر، کتاب، مجله، بروشور و کاتالوگ، هویت سازمانی، پروژه های حفاظت از محیط زیست، غرفه های نمایشگاهی در حوزه های تاریخ، باستان شناسی، عکاسی، ادبیات، هنرهای تجسمی و همچنین فعالیت های گوناگونی برای موزه ها، تئاتر ها، گالری های هنری، ناشران، سازمان های مردم نهاد (NGO) و شرکتها


چندین نمایشگاه از آثار وی نیز تا کنون برگزار گردیده است:

۱۹۸۸: کتابخانه پابلو نرودا؛ گرونوبل، فرانسه

۱۹۸۹: فرهنگسرای نیاوران؛ تهران، ایران

۲۰۰۲: گالری DDD؛ اوزاکا، ژاپن

۲۰۰۳: گالری GGG؛ توکیو، ژاپن

۲۰۰۳: موزه دیزاین؛ ناگویا، ژاپن


بین سالهای ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۶  صادق قره مصطفی ۴۶ جایزه در نمایشگاههای سالانه انجمن طراحان گرافیک ترکیه (GKK) دریافت نموده است. دریافت جایزه ویژه در سه سالانه گرافیک پوستر در سئول در سال ۲۰۰۰ و دیپلم افتخار در نمایشگاه بین المللی پوستر پلودیو بلغارستان در سال ۲۰۰۰ از دیگر افتخارات کارنامه او می باشد.


وی سخنران، هدایت کننده جلسات کارگاه عملی و عضو هیئت داوران مسابقات طراحی بین المللی در سراسر دنیاست. او همچنین از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ نایب رییس شورای بین المللی انجمن های طراحی گرافیک (Icograda) بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار