حقيقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح رابطه ايران و آمريكا كمر رژيم صهيونيستي و مرتجعين منطقه را خواهد شكست

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه اصلاح رابطه ايران و آمريكا كمر رژيم صهيونيستي و مرتجعين منطقه را خواهد شكست، گفت: هنگامي كه ما ديپلماسي فعالي را در دنيا ارائه دهيم و اين مسئله محرز شود كه به دنبال حقوق واقعي خود بوده و در پي ماجراجويي نيستيم، مطمئنا نه تنها رژيم صهيونيستي بلکه ديگر مرتجعين منطقه نيز از ناراحتي خواهند مرد.

منصور حقيقت‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به واکنش‌هاي رژيم صهيونيستي در راستاي کاهش تنش ميان ايران و آمريکا گفت: طبيعي است كه رژيم صهيونيستي برپايه دشمني كه با ايران دارد بدين صورت رفتار كند از اين آدم‌هاي نادان نمي‌توان انتظار ديگري داشت.   

گفتني است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهيونيستي، با نشان دادن واکنشی سریع به وقایع، تلاش دارد حتی از برداشته شدن کوچکترین گام ها در راستای کاهش تنش میان ایران و آمریکا و حرکت آنها به سوی گفت‌وگو برای پایان دادن به بحران هسته‌ای جلوگیری کند.

حقيقت‌پور تاكيد كرد: اصلاح رابطه ايران و آمريكا كمر رژيم صهيونيستي و مرتجعين منطقه را خواهد شكست.
 
شدت این تلاش‌ها به حدی است که می‌توان آن را یک کمپین منسجم از سوی رژیم غاصب صهيونيستي برای جلوگیری از حصول هرگونه توافق میان ایران و آمریکا معرفی کرد.

حقيقت‌پور ادامه داد: اگر امروز رژيم صهيونيستي در دل اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها جاي دارد به خاطر ايران هراسي است اما هنگامي كه ما ديپلماسي فعالي را در دنيا ارائه دهيم و اين مسئله محرز شود كه به دنبال حقوق واقعي خود بوده و در پي ماجراجويي نيستيم مطمئنا نه تنها رژيم صهيونيستي بلكه ديگر مرتجعين منطقه نيز از ناراحتي خواهند مرد.   
 
قابل ذکر است روزنامه صهیونیستی هاآرتص نيز سیاستهای دولت جدید ایران را چالشی دشوار برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دانسته و مي‌نويسد: اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید، افسونگری، یورش‌های اغواگرانه، حمله‌های طلسم‌کننده یا جنگ با دلفریبی، اما حسن روحانی، رئیس جمهور ایران حمله‌ای تمام عیار با دیپلماسی عمومی به قلب‌ها و ذهن‌ها آمریکایی‌ها آغاز کرده که چالش‌های جدید و بی‌سابقه‌ای را پیش روی نتانیاهو و سایر سیاست‌گذاران اسرائیلی قرار می‌دهد.

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: ما بايد تلاش خود را برپايه منافع ملي تنظيم كنيم تا بتوانيم موانع را طبق فرمايشات مقام معظم رهبري با نرمش قهرمانانه پشت سربگذاريم.   
 
حقيقت پور در ادامه بيان كرد: نرمش قهرمانانه به معني اصل انعطاف‌پذيري در ديپلماسي است بدين طريق كه از شكستن جلوگيري كرده و اجازه عبور از موانع را به ما مي‌دهد.   
 
وي هم‌چنين تصريح كرد: به تعبيري ساده‌تر نرمش قهرمانانه مانند كمك فنر اتومبيل است از شتاب اتومبيل نمي‌كاهد اما در دست اندازها ضربه را دفع كرده و اجازه عبور راحت‌تر را از موانع را فراهم مي‌كند.   
 
حقيقت‌پور در پايان خاطرنشان كرد: اصول سياست خارجي ما نيز همانند اتومبيل ثابت و مشخص است، در دست اندازهاي ديپلماسي نرمش قهرمانانه به ما كمك مي‌كند كه از موانع راحتتر عبور كنيم و ضربه‌اي به بدنه وارد نشود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار