بلاتر: قطر آراي ميزباني 2022 را خريده است

رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا، قطر را به خريد آرا جهت کسب ميزباني جام جهاني 2022 متهم کرد و از تشکيل کميته اي اخلاقي با هدف بازنگري مجدد در اتهاماتي خبر داد که در اين زمينه متوجه دوحه است.

سپ بلاتر برخي کشورهاي اروپايي را متهم کرد از نفوذ خود در فيفا به سود ميزباني قطر براي جام جهاني 2022 استفاده کرده اند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، بلاتر که در گفتگو با روزنامه آلماني«دي تسايت» سخن مي گفت، افزود:« اين کشورها با هدف دستيابي به امتيازات اقتصادي، به قطر در تصاحب ميزباني جام جهاني کمک کرده اند و در اين زمينه برخي از سياستمداران برجسته اروپا نقش موثري داشته اند».

وي در پاسخ به سئوالي درباره فشارهاي سياسي قبل از راي گيري فيفا ، اين مسئله را تاييد کرد و گفت:« فشار سياسي به طور مستقيم  وجود داشت. برخي از سران اروپا توصيه کرده بودند اعضاي فيفا به سود قطر راي دهد زيرا دوحه مي تواند براي کشورهاي اروپايي منافع مالي زيادي داشته باشد».

برخي سخنان بلاتر را ضربه اي به جايگاه ميشل پلاتيني رئيس کنفدارسيون فوتبال اروپا  مي دانند زيرا پلاتيني قصد دارد براي رياست فيفا در سال 2015 با بلاتر رقابت کند.

پلاتيني پيش از اين اعتراف کرده بود که به قطر راي داده است.

پلاتيني چند روز قبل از راي گيري در  فيفا به ضيافت شام نيکولا سارکوزي رئيس جمهوري وقت فرانسه دعوت شده بود و در آن مراسم شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير سابق قطر نيز حضور داشت.
 
همچنين بلاتر نقش محمد بن حمام، رئيس اخراجي کنفدراسيون فوتبال آسيا را که چندي پيش به دليل رشوه و اختلاس از اين پست کنار گذاشته شد را در ميزباني قطر در جام جهاني 2022 بسيار پررنگ دانست.
 
گفتني است؛ بلاتر در خصوص مطرح کردن اين مسائل از ذکر نام افراد خودداري کرده است و تنها به شرح کلي ماجرا پرداخته است./زر
برچسب ها: بلاتر ، فیفا ، فوتبال ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار