مهدوي رئيس پژوهشکده بيمه مرکزي شد

مراسم توديع و معارفه روساي جديد و قديم پژوهشکده بيمه مرکزي امروز با حضور محمد ابراهيم امين رئيس کل بيمه مرکزي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،محمد ابراهيم امين رئيس کل بيمه مرکزي در اين مراسم با بيان آنکه برنامه بيمه مرکزي نظارت بر تعيين حق بيمه ها ،‌شفاف سازي نقشه راه و برنامه روشن و برخورد با شرکت هاي متخلف در تعيين حق بيمه ها به منظور حق حقوق مردم از طريق نظارت است.

وي تصريح کرد: بيمه مرکزي حکم مي کند که روند فعلي حاکم بر صنعت بيمه را تبديل به نظارت فني بر شرکت هاي بيمه کند.

رئيس کل بيمه مرکزي با بيان آنکه بيمه مرکزي با اجراي آسيب شناسي بررسي فرصت ها و تهديدها به هيچ عنوان دنبال  ارائه ادعاهاي عجيب و غريب و شعارهاي عجيب نيست، گفت: ضوابط مربوطه در اين رابطه کاملا روشن و شفاف است بر همين اساس بيمه مرکزي مکلف است به منظور ايجاد شرايط مطالعه ظرف مدت 3 ماه اين موارد را به شرکت هاي بيمه ابلاغ کند و پژوهشکده بيمه نيز در اين رابطه مکلف به تهيه شرايط و مقررات مربوط به بيمه نامه ها براساس مطالعات انجام شده ظرف مدت 6 ماه است.

امين با تاکيد بر اين نکته که در حال حاضر انباشتي از اطلاعات در شرکتهاي بيمه وجود دارد، تاکيد کرد: در پرونده شرکت هاي بيمه مشکلات زيادي به علت رواج فرهنگ شفاهي بيمه وجود دارد که اين موضوع بايد از طريق مکتوب شدن اين فرهنگ شفاهي به سرعت حل شود.

رئيس کل بيمه مرکزي ادامه داد: بيمه مرکزي يک نهاد حاکميتي است که بايد تمام تلاش خود را معطوف به تقويت بخش نظارت بر شرکتهاي بيمه به منظور جلوگيري و برخورد با تخلفات شرکت هاي بيمه اي کند.

وي ادامه داد: بررسي نحوه ذخيره گيري و حاشيه مالي شرکت ها جزو وظايف پژوهشکده بيمه است و وظيفه بيمه مرکزي اين است که ذخيره ها را چک و کنترل کند.

وي با بيان اينکه دخالت در بنگاه داري، جذب  وگزينش کارکنان شرکت هاي بيمه جزو وظايف بيمه مرکزي نيست گفت: بيمه مرکزي تعين کننده تجربه ، تعيين سطح سواد و مهارت هاي کارکنان صنعت بيمه است.

و در اين رابطه  تعيين سطح کارکنان صنعت بيمه در رابطه با داشتن مهارت هاي لازم به منظور استفاده از تجهيزات نيز به عهده بيمه مرکزي است.
انتهاي پيام/

وي ادامه داد: پژوهشکده بيمه برگزار کننده دوره هاي مربوطه در مورد برگزاري کلاس براي کارکنان صنعت بيمه و ارائه آموزش هاي لازم به آنها است در کنار اين موضوع بحث اعطاي سرتفي‌کيت را به نمايندگي هاي بيمه مربوط به پژوهشکده بيمه است.

امين در ادامه افزود: در اين رابطه با دانشگاههاي معتبر دولتي به منظور برگزاري دوره هاي آموزشي قراردادهاي خوبي به امضا رسيده ضمن آنکه بيمه مرکزي هزينه تحصيل افراد متقاضي را به طور کامل پرداخت مي کند.

*پژوهشکده بيمه مکلف به ارائه رقم ضريب نفوذ بيمه است

رئيس کل بيمه مرکزي در ادامه مراسم توديع و معارفه تاکيد کرد: پژوهش کده بيمه از اين پس مکلف است ظرف مدت دو ماه پس ازاعلام GDP (توليد ناخالص ملي) توسط مرکز آمار ايران و بانک مرکزي رقم ضريب نفوذ بيمه را اعلام کند.

وي در پايان گفت: در رابطه با بحث توسعه بيمه بايد بگويم صنعت بيمه راهي براي رشدو توسعه اقتصادي است که در اين رابطه ما نياز به کمک هنرمندان داريم تا اين صنعت را از طريق مباحث فرهنگي مانند استفاده از انيميشن و ساير برنامه هاي مناسب به مردم معرفي کنيم.

در ادامه مراسم مهدوي رئيس جديد پژوهشکده بيمه با بيان اينکه پژوهشکده بيمه مرکزي در زمينه آموزش نمايندگان  و کارگزاران بيمه اقدامات مهمي را طي سالهاي اخير انجام داده است اظهار داشت: اخيرا آموزش نمايندگان و کارگزاران بيمه به صورت مجازي در حال گسترش است.

وي عنوان کرد: در اين خصوص با موسسه بيمه بحرين و شرکت بيمه MII مالزي موافقت نامه هايي را براي اجراي آموزشهاي حرفه اي نمايندگان  صنعت بيمه بسته شده که به زودي اين آموزشهاي حرفه اي در پژوهشکده بيمه مرکزي برگزار خواهد شد.

رئيس جديد پژوهشکده بيمه مرکزي در ادامه تصريح کرد: با دانشگاههاي تهران و شهيد بهشتي قراردادهاي جدا گانه  اي براي آموزش دوره دکتري بيمه بسته شده که در دانشگاه تهران شامل دو دوره فوق ليسانس و  دکتري بيمه و در دانشگاه شهيد بهشتي صرفا مربوط به دوره هاي دکتري بيمه است.

ضمن آنکه با دانشگاه علامه طباطبايي هم براي دوره دکتري بيمه مباحث آموزشي ان تهيه و در حال دريافت مجوز از وزارت علوم هستيم.

وي در رابطه با جذب هيات علمي در پژوهشکده بيمه افزود: ما دنبال جذب 20 نفر از اعضاي هيات علمي براي پژوهشکده بيمه مرکزي هستيم که از اين تعداد کارهاي اوليه جذب 7 نفر انجام شده و يک نفر از آنها به طور کامل جذب هيات علمي پژوهشکده شده است.

در ادامه مراسم  قاسمي رئيس سابق پژوهشکده بيمه مرکزي در رابطه با اقدامات انجام شده توسط پژوهشکده بيمه مرکزي گفت: در مدت کوتاهي که رياست پژوهشکده بيمه مرکزي را به عهده داشتند بررسي هاي لازم را براي تائيد نقاط ضعف و قوت صنعت بيمه انجام دادم که مهمترين آثار آن اجراي اولين بودجه عملياتي مبتنبي بر پروژه در پژوهشکده بيمه مرکزي است.

وي ادامه داد: در اين مدت کوتاه طرح رتبه بندي اساتيد در سه سطح استاني ملي و بين المللي انجام شد ضمن آنکه در بخش تدوين منابع آموزشي و ارائه آن به نمايندگان بيمه در سراسر کشور اقدامات لازم از جمله راه اندازي کتابخانه در سراسر کشور به مرحله اجرا گذاشته شد.

وي در پايان گفت: حدود 35 فعاليت جديد در طي اين مدت کوتاه در پژوهشکده بيمه طراحي شد که اميدواريم با توسعه اين تدابير شاهد ارتقا جايگاه صنعت بيمه در کشور باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تودیع ، مهدوی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار