تا پيش از جشن‌هاي پيروزي انقلاب:

بازگشت شهاب حسيني به تلويزيون

دو مجموعه الف ويژه "سرزمين كهن" و " معماي شاه" پيش از آغاز جشن‌هاي پيروزي انقلاب اسلامي از شبكه يك و سه پخش مي‌‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ مجموعه "معماي شاه " به كارگرداني محمدرضا ورزي از اوايل بهمن ماه روي آنتن شبكه يك سيما مي‌رود.
 
توليداين مجموعه  از شهريور سال 92 كليد زده شد.
 
اين كارگردان سريال‌هايي تاريخي چون « تبريز در مه »، « سال‌هاي مشروطه » و « عمارت فرنگي » را در كارنامه خود دارد. همچنين مهدي سجاده‌چي، ورزي را در نگارش اين اثر همراهي مي‌كند.
 
تاكنون 70 درصد كار فيلمبرداري "معماي شاه" به تهيه‌كنندگي علي لدني به پايان رسيده است.
 
در مجموعه "معماي شاه" دكتر حقاني از مورخين تاريخ معاصر كشورمان حضوري فعال دارد تا تمامي كار با توجه به مستندات تاريخي پيگيري شود. "معماي شاه" به بيان وضعيت داخلي دربار شاه ايران و چگونگي تقابل آن با مردم و روحانيت پرداخته است و جدال طولاني حق عليه باطل را به تصوير مي‌كشد.
 
در اين مجوعه تلاش مي‌شود پشت پرده جريانات سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي به گونه‌اي بازگو شود تا عامه مردم به خصوص نسل جوان جامعه با اتفاقات آن دوران كه به انقلاب اسلامي منجر شد؛ آشنا شوند.
 
همچنين اولين قسمت "سرزمين كهن" از اواخر آبان ماه از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
 
داستان درباره  پسر بچه اي به نام رهي است كه بعد از بمباران دهكده اي توسط نيروهاي متفقين ، از زير آوار بيرون كشيده مي شود . رهي پس از چند روز مراقبت توسط مادرش ، راهي تهران مي‌شود . سال ها بعد او در يك خانواده توده اي بزرگ مي‌شود ، اما بر اثر به وقوع  پيوستن ماجراهايي ، او به خانواده درباري سپرده مي‌شود. در اين خانواده است كه او رفته رفته به هويت خود پي مي‌برد و ...
 
 كمال تبريزي "سرزمين كهن" را كارگرداني و عليرضا طالب زاده آن را نگاشته است. در اين مستند به تاريخ معاصر از منظر نگاه عامه مردم توجه شده و بستر مكاني اتفاقات توده مردم است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار