در نشست خبري آيين معرفي ويژه برنامه‌هاي دفاع مقدس اعلام شد

آغاز به‌كار راديو اينترنتي دفاع مقدس

راديو اينترنتي دفاع مقدس به عنوان يك شبكه راديويي مستقل با پخش ويژه‌برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس در فضاي مجازي آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبري آيين معرفي موفق‌‌ترين شبكه‌هاي راديويي، راه‌اندازي راديو اينترنتي دفاع قدس و تقدير از عوامل برنامه‌هاي برگزيده ماه مبارك رمضان شبكه‌هاي راديويي كه دقايقي پيش با حضور نورالدين جعفري، مدير كل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا، علي‌اكبر خدابخش، مدير روابط عمومي معاونت صدا و جمعي از اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

بنابراين گزارش راديو اينترنتي دفاع مقدس با حضور نورالدين جعفري، مدير كل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا، به صورت آزمايشي آغاز به كار كرد. كه مخاطبان مي‌توانند از طريق راديو اينترنتي ايران‌صدا هم به اين شبكه راديويي دسترسي پيدا كنند. در ادامه اين نشست مدير كل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا با اشاره به معرفي اين راديو در هفته دفاع مقدس تصريح كرد: پخش برنامه‌هاي دفاع دقمس در فضاي مجازي يكي از موضوعات اصلي دفاع مقدس است كه امكان شنيدن برنامه‌ها و دانلود آن از طريق اين شبكه راديويي امكان پذير خواهد بود.

در ابتداي اين نشست "نورالدين جعفري"، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس و قدرداني از خبرنگاران حاضر در اين نشست گفت: نقش راديو در دفاع مقدس به دليل سرعت انتقال اطلاعات، پوشش گسترده در كنار رزمندگان توانسته نقش آفريني كند و بحث "دفاع مقدس" به عنوان يكي از موضوعات اصلي در برنامه‌هاي راديوتوانسته از جايگاه ويژه‌اي برخوردار شود.

بنا بر اين گزارش" جعفري"  با بيان اينكه درتمام سال برنامه‌هاي حوزه دفاع مقدس جزو برنامه‌هاي مستمر و ثابت در كنداكتور شبكه‌هاي راديويي هستند،گفت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، پاسداشت ايثار و جانفشاني رزمندگان با استفاده از ظرفيت‌هاي معاونت صدا در قالب‌ و موضوعات مختلف براي مخاطبان با سلايق گوناگون، كودكان و نوجوانان، جوانان، خانواده‌ها، فرهيختگان توليد و پخش مي‌شود.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي براي هفته دفاع مقدس كه از 2 ماه پيش آغاز شده ، اظهار داشت: تشكيل جلسات شوراي طرح و برنامه در شبكه‌ها و جلسات مستمر با بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و ايجاد هماهنگي لازم از طريق دفتر برنامه‌ريزي و هماهنگي برنامه‌هاي دفاع مقدس معاونت صدا از مله اقدامات مهم در اين زمينه بوده است.

   جعفري با اشاره به پخش روزانه 505 ساعت برنامه در قالب 4650 برنامه در 1100 عنوان ابراز داشت: با توجه به پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در طول هفته دفاع مقدس روزانه 21 عنوان ويژه برنامه در قالب 715 برنامه و بالغ بر 16 هزار دقيقه (روزانه 40 ساعت) پخش خواهد شد كه اين تعداد علاوه بر برنامه‌هاي تأميني است. بر اين اساس كنداكتور دقيقي براي پخش برنامه‌هاي دفاع مقدس تنظيم شده به گونه‌اي كه در طول ايام و در كليه ساعات پرمخاطب اين برنامه‌ها پخش خواهد شد.

   وي همچنين در ادامه با اشاره به ايجاد تنوع در برنامه‌هاي شبكه‌هاي راديويي تصريح كرد: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي دقيق صورت گرفته شاهد ارتقاء ميزان مخاطب راديو در كشور از 9/27 درصد در ال 91 به 3/29 درصد در سال 92 رسيده است كه در فضاي رقابتي كنوني، راديو با بسترهاي خود در جايگاه ويژه‌اي قرار مي‌گيرد.

   جعفري رضايت مخاطبان راديو از اين رسانه را 80 درصد دانست و گفت: تنوع شبكه‌هاي راديويي با توجه به سلايق مختلف مي‌تواند در خلق مخاطب نقش داشته باشد. عده‌اي به نمايش راديويي علاقه مند هستند كه ايجاد شبكه نمايش براي جلب اين افراد مؤثر است.

   مدير كل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا، با اشاره به برنامه‌هاي تركيبي، گفتگو، ميزگرد افزود: 3 گروه شبكه در معاونت صدا فعاليت دارند، شبكه‌هاي تخصصي همچون فرهنگ، قرآن، تلاوت، معارف، نداي اسلام، اقتصاد،‌سلامت، ورزش، دانش و كتاب كه داراي موضوعات خاص بوده و مخاطب آن اقشار گوناگون جامعه هستند، شبكه‌هاي اختصاصي مثل جوان، گفتگو و خانواده كه داراي موضوعات متنوع بوده و به قشر خاصي از مخاطبان مربوط مي‌شوند و شبكه‌هاي عمومي كه داراي موضوعات متنوع بوده و براي اقشار مختلف مخاطبان برنامه‌سازي مي‌كنند.

   وي از توليد وچگونگي پخش برنامه‌هاي مختلف راديويي در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به تخصصي شدن شبكه‌ها هر يك از شبكه‌هاي ملي به موضوعات و مخاطبان خاصي خواهند پرداخت. به طور مثال راديو سلامت به نقش تيم‌هاي پزشكي در سال‌هاي دفاع مقدس، راديو خانواده به نقش خانواده‌ها در اداره جنگ و تشويق جوانان به حضور در جبهه‌ها مي‌پردازد. راديو صداي آشنا نيز در سه شبكه آمريكا، اروپا و آسيا به اين مناسبت خواهد پرداخت. در مجموع 52 درصد برنامه‌هاي راديويي به اين مناسبت زنده و 48 درصد نيز توليدي خواهند بود.

   جعفري ادامه داد:اولين راديوي مجازي دفاع مقدس فردا راه‌اندازي مي‌شود و پخش برنامه‌هاي دفاع مقدس شبكه‌ها در فضاي مجازي، امكان شنيدن برنامه‌هاي در حال پخش، قبل و بعد از اين طريق  و امكان دانلود آنها، گنجينه دفاع مقدس، ‌سخنراني‌هاي حضرت امام، مقام معظم رهبري، سرداران شهيد و چهره‌هاي شاخص در ارتباط با دفاع مقدس، معرفي كتاب‌هاي دفاع مقدس، بخش كتاب گويا و فايل آنها و خوانش كتاب‌هاي دفاع مقدس، روزشمار رويدادهاي دفاع مقدس، پخش راديو فيلم راديو نمايش و برنامه‌هاي ويژه شبكه‌ها در طول سال در ارتباط با دفاع مقدس، بسيج و شهدا از ويژگي‌هاي اين راديو است.

   مدير كل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا، يادآور شد: راديو اينترنتي دفاع مقدس زير مجموعه كانال‌هاي شبكه راديويي ايران‌صدا خواهد بود و برنامه‌هاي اين راديو به صورت توليدي و در قالب خطي ارائه خواهند شد.

در پايان اين گزارش "جعفري با اشاره به برنامه هاي شبكه هاي راديويي گفت: در همين حوالي و يادمان باشد از راديو ايران، فصل عاشقي از راديو تهران، راويان فتح، ققنوس و پله پله تا ملكوت از راديو فرهنگ، لايه‌هاي پنهان جنگ و خانه‌ام همين جاست از راديو جوان، سپيدجامگان آسماني، يادياران و فراسو از راديو سلامت، خاكريز، ترنم، باغ تماشا و چراغ ولايت از راديو معارف، پنجره‌اي رو به شب و جهان ورزش از راديو ورزش، حماسه‌سازان، بشرا و اشاره از راديو قرآن، علم و عشق و در شكرستان عشق از راديو دانش، مشق عشق و ديباچه از راديو كتاب، برتر از پرواز از راديو صداي آشنا، نقطه عطف و گفتگوي روز از راديو گفتگو، بامداد اقتصادي از راديو اقتصاد از جمله اين برنامه‌هاست.

   جعفري با اشاره به پخش صد هزار دقيقه برنامه در ارتباط با دفاع مقدس از شبكه‌هاي راديويي تا پايان سال جاري گفت: 51 عنوان برنامه به صورت مستمر در طول اين هفته از شبكه هاي راديويي پخش مي‌شود.

   وي خاطر نشان كرد: پخش برخي از برنامه‌هاي منتخب دفاع مقدس شبكه‌هاي راديويي از راديو فصلي و برنامه نيمه پنهان ماه از اين شبكه راديويي و پخش نمايش‌هاي راديويي همچون فصل عشق و خبر آن روزها ( برگرفته از كتاب دا اثر سيده زهرا حسيني) و.... نيز برخي از عناوين برنامه‌هاي راديويي است كه در طول هفته دفاع مقدس از شبكه‌هاي مختلف راديويي پخش مي‌شود./ص
گزارش از الهه عليزاده


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.