سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی:

کسانی که بدون بلیط و شایستگی علمی سوار اتوبوس دانشگاه شدند پیاده شوند

ميرزاده گفت:دانشگاه آزاد باید یک محیط علمی باشد و ما برای رسیدن به این نقطه از همه ظرفیت های شایسته به هر گرایش سیاسی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد امروز در نشست خبری با بيان اين مطلب گفت:  روش های من و همکارانم براساس شفافیت  و صداقت  و پرهیز اصراف و تفریط و حرکت در چهار چوب سایت های  کلی نظام  و رهنمودهای مقام معظم رهبری  و اندیشه های خردمندانه  جناب آقای هاشمی به عنوان بنیان گذار اصلی  این دانشگاه خواهد بود همکاری با  دولت تدبیر و امید جزء اصول  کاری  مدیریت جدید دانشگاه خواهد بود.

وی با بيان اينکه دانشگاه آزاد امانت مردم است  به دست ما افزود: باید امانت دار مردم باشیم و ما نه برای تقابل  بلکه برای تعامل  و نه برای دشمنی  بلکه برای  نشاندن درخت دوستی و همفکری  و هم اندیشی با کسانی  که دوست دار علم و دانش و فناوری هستند، آمده ام و در این راه  دست دوستی و نیاز خود را برای توسعه  علمی کشور  و مشارکت  فزاینده  در تولید علم جهانی  و رفع نیازهای کشور  به سوی همه  دلسوزان و فرهیختگان  و جامعه علمی و فرهنگی کشور  دراز می کنم و کاری به گذشته ندارم  نگاه من به آینده است.

ميرزاده با اشاره به  سوابق کاری خود  در 30  سال گذشته تصریح کرد: سوابق کاری من  نشان می دهد  که همواره مدیری مستقل بودم و خوشبختانه وام دار هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم و منافع دانشگاه بر همه چیز ارجعید دارد همچنین  دانشگاه آزاد باید یک محیط علمی باشد نه وجه المسالحه جریان های سیاسی  و ما برای رسیدن به این نقطه از همه ظرفیت های شایسته  با هر گرایش سیاسی استفاده خواهیم کرد و همه  را به همراهی  دعوت می کنم  نه برای تقابل  چرا که  در دانشگاه آزاد  منافع فرزندان ملت وجود دارد و برای تحقق آن  همه باید کمک کنند علاوه بر آن کیفیت علمی دانشگاه باید افزایش یابد و این یک اصل مهم در تصمیمات  مدیریتی دانشگاه خواهد بود .

وی در خصوص انتخاب  مدیران دانشگاه گفت:  در انتخاب مدیران دانشگاه  توانمندی های علمی  ارجعیت دارد  نه گرایش های سیاسی  و از همه نیروهای توانمند استفاده خواهیم کرد و درهای دانشگاه آزاد  در تمام مناطق  و واحد ها و مراکز بر روی اساتید داخل و خارج از کشور برای همکاری باز است  در نظر داریم از همکاری بانوان دانشمند  هم  در سمت های  روسای مناطق  و دانشگاه ها استفاده کنیم.

 هیچ کدام از مسئولین واحد ها نمی توانند مانع از تحصیل دانشجو شوند

میرزاده گفت: هیچ کدام از مسئولین واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی نمی توانند مانع از تحصیل دانشجویان شوند  طبق قانون اساسی هیچ مانعی برای  ادامه تحصیل دانشجویان وجود ندارد جوانانی که  در بستر فرهنگی انقلاب بزرگ شدند چرا نباید  حق ادامه تحصیل داشته باشند و هیچ دانشجویی نباید به خاطر گرایش سیاسی خاص از ادامه تحصیل منع شود.

کسانی که  بدون بلیط و شایستگی علمی سوار اتوبوس دانشگاه شدند پیاده شوند
سرپرست دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه همه دانشگاه های سراسر جهان  شاخص فضیلت  و شایستگی علمی حاکم خواهد بود گفت:کسانی که با هر روش و ساز و کاری  بدون بلیط و شایستگی علمی سوال اتوبوس دانشگاه شدند باید پیاده شوند دانشگاه آزاد برای توسعه علمی نه جایگاهی برای اشتغال و کار چاق کنی  دوستان و نزدیکان.

وی خاطر نشان کرد:  خداوند را شاکرم که  در دانشگاهی مسئولیت گرفتم که بزرگترین دستاورد علمی و فرهنگی انقلاب و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.


ميرزاده گفت:دانشگاه آزاد باید یک محیط علمی باشد و ما برای رسیدن به این نقطه از همه ظرفیت های شایسته به هر گرایش سیاسی استفاده می کنیم.


هیات امنا به این نتیجه رسیدند که تغییر در سطح مدیریت ضروری است

میرزاده در خصوص برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد گفت: دوست ندارم راجع به گذشته حرف بزنم اما در ارتباط با برکناري دانشجو باید بگویم لازم بود تا دانشگاه آزاد با دولت هماهنگ باشد و حتی مصلحت هیات امنا نیز به این سمت پیش می رفت و به این نتیجه رسیدند که تغییر در سطح مدیریتی باید صورت گیرد حتی دانشجو با متانت و صداقت خودشان قبلا گفته بودند که به خاطر مصلحت هیات امنا است، البته ایشان همچنان به عنوان عضو هیات علمی باقی می مانند حتی از وی درخواست کردیم که در دانشگاه تدریس و از وی مشورت می گیریم.
 
میرزاده با اشاره به صورت جلسه امضا شده که برخی خبرگزاری ها منتشر کرده بودند گفت: اعضای هیات امنا هیچ صورت جلسه ای را برای عزل دانشجو قبل  از اینکه هیات امنا تشکیل شود امضا نکرده بودند اما طبق اساسنامه دانشگاه 2 نفر از وزرای بهداشت و علوم می توانند تقاضای جلسه فوق العاده داشته باشند که در صورت جلسه امضا شده تشکیل جلسه مد نظر بوده نه عزل دانشجو بنابراین بهتر است خبرگزاری های در انتقال اخبار شفاف سازی عامل را داشته باشند.


باید در 10 سال آینده جزء دانشگاه های برتر جهان باشیم

 
 حمید میرزاده گفت: یکی از ضروریات و اولویت های ما در دانشگاه آزاد حوزه کیفی دانشگاه است که در تمام جلسات و روشهایمان آنها را می بینیم چراکه باید در 10 سال آینده جزء دانشگاه های برتر جهان باشیم و در این چهارچوب حرکت می کنیم. 
 
وی افزود: در این راه حتی از تجارب روسای سابق از جمله دکتر جاسبی نیز بهره خواهیم برد و در این راستا مدیریت شفاف را دوست دارم و هر کار خوبی که دکتر دانشجو موفق بود ادامه می دهم و هدف اصلی ما توسعه کیفی است زیرا به اندازه کافی از نظر کمی این دانشگاه پیشرفت کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار