رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان – مجارستان؛

نوربخش،نعمت پور و علیاری نمایندگان کشورمان در روز دوم

دومین روز چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2013 میلادی از عصر امروز(30 شهریور)در بوداپست مجارستان آغاز خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، روز دوم چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی از ساعت 15:30 دقیقه امروز(30 شهریور) با رقابتهای اوزان 60، 84 و 96 کیلو گرم در سالن پاپ لازلو شهر بوداپست آغاز خواهد شد.

وزن 60 کیلو گرم:محمد نوربخش جوان اما با انگیزه اولین حضور را در مسابقات جهانی تجربه می کند

محمد نوربخش در حالی به دوبنده تیم ملی در وزن 60 کیلو گرم رسید که علاوه بر حضور در مرحله نهایی مسابقات انخابی تیم ملی در تک دیدار انتخابی که کادر فنی برای او مقابل عبدالمحمد پاپی گذاشته بود نیز به شایسگی به برتری رسید و ملی پوش تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی شد.وی که خیلی سخت به دوبنده تیم ملی رسیده به دنبال اثبات شایستگی هایش است تا در اولین حضورش در این مسابقات با کسب مدال جای امید نورزی قهرمان المپیک لندن را پرکند.نوربخش که اصول کشتی فرنگی را زیر نظر پدرش آموخته برای آنکه بخواهد به مدال برسد در دور نخست به مصاف دونی یور اسلام اف از مولداوی می رود و در صورت برتری در دور دوم با برنده مبارزه رواز لاشخی از گرجستان و کوراماتو از ژاپن مسابقه می دهد. درگروه نوربخش، بوررو از کوبا، تسمراد اف از ازبکستان، ارالی یف از قرقیزستان، کبیسبایف از قزاقستان و کوی لاکوف از روسیه حضور دارند. در وزن 60 کیلوگرم که 39 کشتی گیر حضور دارند

وزن 84 کیلو گرم:طالب نعمت پور با تجربه به دنبال کسب اولین مدال جهانی

طالب نعمت پور که با توجه به انتخاب حبیب اله اخلاقی از سوی محمد بنا برای حضور در المپیک 2012 در روزهای پایانی اعزامی به بازی های المپیک لندن اردوی تیم ملی را ترک کرد آنقدر با انگیزه است که قصد دراد در مسابقات جهانی شایستگی هاش را ثابت کند.وی که در رقابتهای جهانی 2010 مسکو با توجه به آمادگی بالایی که داشت شانس مدال را به دلیل قرعه رژیم صهیونیستی از دست داد.وی که مدال طلای بازی های آسیایی 2010 را در کارنامه دارد در رقابتهای جهانی امسال پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف الکساندر بارازون از ونزوئلا می رود و در صورت برتری در دور سوم با برنده دیدار جاوید حمزاتو از بلاروس و آدوماتیس از لیتوانی مسابقه می دهد. در این وزن 34 کشتی گیر حضور دارند و سلجوق سبی از ترکیه و ماکسیم مانوکیان از ارمنستان از دیگر نفرات سرشناس در گروه نماینده ایران هستند.

وزن 96 کیلو گرم:مهدی علیاری:می خواهم ثابت کنم جایگزین شایسته ای برای قاسم رضایی هستم

مهدی علیاری جوان که در مسابقات انتخابی تیم ملی با توجه به غیبت قاسم رضایی و کناره گیری داود گیل نیرنگ به دوبنده تیم ملی رسید بارها اعلام کرده بود من حاضرم با همه مدعیان داخلی حتی رضایی دارنده مدال طلایی المپیک مسابقه دهم و ثابت کنم شایسته ملی پوش شدن در رقابتهای جهانی هستم.وی که برای نخستین بار است مه در مسابقات جهانی شرکت کرده اعتقاد دارد با توجه به نوع کشتی گرفتنش قوانین جدید به نفع او خواهد بود در هر صورت وی در این دوره از رقابتها در دور نخست به مصاف آرتور الکسانیان از ارمنستان می رود و در صورت پیروزی در دور بعد با برنده دیدار متودیف از بلغارستان و گرزی بکی از لهستان مسابقه می دهد. ایسکاکوف از قزاقستان، هاسلر از آلمان، جنگ ایلدریم از ترکیه و بالاز کیس از مجارستان در گروه علیاری حضور دارند. در این وزن 37 کشتی گیر وزن کشی کرده اند.

 برنامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در روز دوم:

شنبه 30 شهریورماه:

ساعت 13 تا 18: مسابقات مقدماتی اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 18 تا 18:30: وزن کشی اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 19 تا 21: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی
برچسب ها: کشتی ، مجارستان ، فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۳:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
امیدوارم به لطف خدا جواب همه ی تلاش هایی که کردید رو بگیرید و مثل همیشه ایران رو سرفراز کنید.
آخرین اخبار