معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد:

تحقیقات روی تولید 27 دارو آغاز شد / 13 دارو در انتظار ورود به فاز صنعتی

در حال حاضر تا پایان 4 سال آینده 45 دارو قابلیت ورود به فاز صنعتی دارند، 13 دارو که مراحل تحقیقاتی خود را گذرانده اند در انتظار ورود به فاز صنعتی قرار دارند.

دکتر مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر در زمینه تولید داروها در 4 بخش به نتایج خوبی رسیدیم اولین بخش داروهایی هستند که کارهای تحقیقاتی آن ها به اتمام رسیده و فاز صنعتی پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر در بازار داروهایی وجود دارند که مردم از آن ها استفاده می کنند که این تعداد دارو 15 قلم است.

وی ادامه داد: 13 دارو نیز مراحل تحقیقاتی خود را پشت سر گذاشته و در انتظار ورود به فاز صنعتی قرار دارند که امید می رود تا یک سال آینده وارد فاز صنعتی شوند.

قانعی اظهار داشت: بخش سوم داروهایی هستند که در مرحله کسب دانش فنی قرار دارند که این تعداد دارو 18 قلم است و تا 70 درصد پیشرفت داشته اند.


معاون تحقیقات و فناوری با بیان این که برای تولید 27 دارو قرارداد بسته شده و کار تحقیقات بر روی آن ها آغاز شده عنوان کرد: بعد از این که دانش فنی این داروها کسب شد روی صنعتی شدن آن ها کار کارشناسی انجام می شود تا بتوانیم آن ها را تا 4 سال آینده وارد فاز صنعتی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در کل 45 دارو قابلیت این را دارند که تا پایان 4 سال آینده وارد فاز صنعتی شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.