مدير كل ميراث فرهنگي استان قم خبرداد:

برگزاری تور قم گردی و دوچرخه سواری

تور قم گردی و دوچرخه سواری به مناسبت هفته گردشگری در استان قم برگزار می شود.

 حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: امسال شعار روز جهانی جهانگردی«گردشگری و آب،حفاظت از آینده مشترک»بوده و در این راستا میراث فرهنگی قم با همکاری استانداری، شهرداری، ارگان‌های مرتبط و بخش خصوصی برنامه‌های مشترکی از5 تا 11مهر برگزار می‌کند.

وی افزود: نواختن زنگ گردشگری و سخنرانی کارشناسان گردشگری در برخی مدارس، برگزاری تور دوچرخه سواری و تور قم‌گردی، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، جشنواره بادبادک، نشست علمی با استادان دانشگاه‌ها، ایجاد ایستگاه نقاشی در بوستان‌ها و برپایی نمایشگاه صنایع دستی را از جمله برنامه‌های پیشنهادی در این هفته است.

حجت‌الاسلامسید حسینی تصریح کرد: واحدهای اقامتی و گردشگری نیز در طول این هفته با تخفیف ویژه از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: حفظ منابع آبی یکی از ارکان اصلی توسعه گردشگریبه شمار می رود وامروزه دسترسی به منابع آب سالم یکی از ضرورت‌های حضور گردشگران در مناطق مختلف بوده و این مساله تمامی حوزه‌های گردشگری مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های تفریح و سرگرمی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی اظهارداشت:در میان جاذبه‌های بیشمار گردشگری نیز جاذبه‌های مرتبط با منابع آبی مانند تالاب‌ها، رودخانه‌ها، مرداب‌ها، آبشارها، چشمه‌های آب سرد و آب گرم از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری به‌ شمار می‌روند. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.