سخنان پایانی رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه قبل از تشرف به مدینه

در نشستی که صبح روز جمعه 29 شهریورماه قبل از پرواز مدینه منوره در پاویون فرودگاه مهرآباد برگزار شد، رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نکاتی را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سعید اوحدی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون 12 هزار و 500 زائر به مدینه مشرف و مستقر شده اند و مشکل خاص و بیماری نداشتیم و همه مسائل به خوبی پیش می رود و فردا شب اولین گروه از مدینه عازم مکه مکرمه می شوند.
آخرین پرواز حجا 18 مهر و اولین برگشت 28 مهرماه و آخرین برگشت زائران 18 آبان است.
وی در ادامه افزود: بهترین اتفاق امسال پرداخت دو میلیون ما به التفاوتی بود که به زائران برگردانده شد و مهمترین دغدغه ما حفظ حقوق زائر است.
اوحدی در ادامه بیان داشت: ظرفیت سهمیه عمره در سال آتی حداقل 50 درصد افزایش خواهد داشت و 490 هزار نفر امسال به عمره مشرف می شوند که در سال آتی حداقل به 750 نفر افزایش پیدا می کند.
قاضی عسگر در این نشست گفت: شعار امسال حج معنویت، هم اندیشی و اتحاد اسلامی است و اولویت حج در بهره برداری معنوی است و تمام سال تلاش ما این است بستر مناسبی برای اعمال صحیح زائران فراهم شود.
وی به اهداف حج اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم حج شکل گیری وحدت در جوامع اسلامی است که هم توصیه دینی و هم تاکید مقام معظم رهبری است. امروز هم شعار رهبر یک شعار جدی است، چون توطئه جدی دشمنان تا حدودی محقق شده و تفرقه بین مسلمانان اوج پیدا کرده است.
قاضی عسگر بیان داشت: تلاش ما در حج این بوده که حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کنیم که اگر روزی روابط سیاسی خدشه دار شد، ما آسیبی نبینیم و به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه ما بوده و یک ظرفیت جدیدی برای روابط سیاسی دو کشور ایجاد کرده است تا انشاءالله روابط گسترش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: حج نباید وسیله تفرقه باشد پس جایگاهی برای توسعه روابط بین کشورهای اسلامی و حج را باید هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار کنیم.

برچسب ها: سخنان ، ولی ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار