رئيس سازمان داوطلبان خبر داد:

اعزام 5 هزار پزشك به مناطق محروم/ اجراي طرح غربالگري بيماري زنان در نيمه دوم سال

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر از اعزام 5 پزشك و اجراي طرح غربالگري بيماري زنان در مناطق محروم و روستايي كشور خبر داد.

فرحناز رافع در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص اهم برنامه هاي اجرا شده در 6 ماهه نخست امسال گفت: با اعزام 538 كاروان سلامت و نيكوكاري در قالب 5 هزار پزشك و پيرا پزشك به مناطق محروم، 120 هزار نفر از افراد اين مناطق از خدمات سلامت بهره مند شوند.
وي درادامه تصريح كرد: ويزيت رايگان پزشكان در حوزه هاي ارتوپدي قلب و عروق مغز و اعصاب جراحي عمومي دندانپزشكي زنان و زايمان از جمله خدماتي بود كه پزشكان اعزامي به مناطق محروم ارائه كردند.
رئيس سازمان داوطلبان در ادامه به برپايي هزار و 541 چادر سلامت در سراسر كشور اشاره كرد و بيان داشت: ويزيت رايگان و كنترل قند خون و بررسي وضعيت عمومي افراد از جمله خدمات ارائه شده در چادرهاي سلامت سازمان داوطلبان در سطح كشور بوده است.
رافع در ادامه با اشاره به فعال بودن 4 هزار خانه داوطلبي  عمومي در سراسر كشور افزود: از ابتداي سال جاري 206 خانه داوطلبي تخصصي كه وظيفه ساماندهي خدمات داوطلبانه و ارتقاي فعاليت هاي بشردوستانه را به عهده دارند راه اندازي شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: برگزاري دوره هاي تربيت مربي و سرگروه هاي داوطلبي براي 3 هزار نفر در طرح درخشش مهر جمع آوري 291 هزار سبد غذايي به ارزش 20 ميليارد تومان و توزيع بين محرومين نيازمندان در ماه مبارك رمضان از جمله برنامه هاي موفق اجرا شده در سازمان است.
به گفته رافع سازمان داوطلبان با بهره گيري از 70 هزار عضو داوطلب در هنگام وقوع حوادث و سوانح به شركت فعاليت هاي عام المنفعه مي پردازند.
ارائه خدمات مشاوره و كمك تحت نظر مددكاران از ديگر برنامه هايي بود كه رافع به آن اشاره كرد و افزود: با مشاركت و همياري 12 هزار خير و داوطلب به 149 هزار نفر از افراد محروم و آسيب ديده خدمات مشاوره و كمك نقدي به ارزش 24 ميليارد و 455 ميليون ريال صورت گرفته است.
رئيس سازمان داوطلبان در پايان با اشاره به برنامه هاي نيمه دوم سال جاري با از غربالگري بيماري زنان در مناطق محروم با كمك پزشكان متخصص در حوزه سلامت خبر داد./ف
برچسب ها: طرح ، غربالگری ، بیماری ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار