لاهوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تشکیل جلسه مسئولان وزارت راه با کمیسیون عمران / اتوبوس حادثه تهران- قم استاندارد‌های فنی لازم را نداشت

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تشکیل جلسه این کمیسیون در روز یکشنبه به منظور بررسی حوادث اخیر جاده‌ای با حضور مسئولان وزارت راه، مسکن و شهر‌سازی و دستگاه‌های امدادی خبر داد.

"مهرداد بائوج لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیگیری‌های اخیر کمیسیون عمران در خصوص تصادف‌های اخیر جاده تهران- قم گفت: روز یک‌شنبه هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های امدادی در کمیسیون عمران برگزار می‌شود.

وی افزود: دلیل اصلی تصادف، خرابی لاستیک اتوبوس مسیر قم به تهران عنوان شده ولی معلوم نیست که این لاستیک‌ها به گاردریل برخورد کرده است یا نه. 

سخنگوی کمیسیون عمران تصریح کرد: جمع‌بندی اولیه نشان می‌دهد که این اتوبوس قبلا تصادفی داشته و در تعمیر‌گاهی غیرمجاز تعمیر شده است و معاینه‌های فنی قانونی را اخذ نکرده بود.

لاهوتی اضافه کرد: براساس ماده 12، وزارتخانه راه، مسکن و شهر‌سازی شرکت وابسته به این اتوبوس را تعطیل کرده تا پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در چند تصادف اخیر که منجر به کشته‌شدن هموطنان‌مان شده است، اتوبوس‌های اسکانیای عقاب حمل این مسافران را برعهده داشتند.

سخنگوی کمیسیون عمران تأکید کرد: با وجود استحکام بدنه این اتوبوس‌ها نباید میزان تلفات انسانی آن به این حد باشد، از این روز قرار است ابعاد مختلف این حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

گفتني است؛ حادثه تهران-قم در دوشنبه شب 18 شهريور ماه تصادف دو دستگاه اتوبوس مسافربری در اتوبان قم - تهران 44 كشته و 44 مصدوم بر جاي گذاشت. پس از آن نيز چند تصادف ديگر با اتوبوس اسکانيا به وقوع پيوست که جان تعدادي از هموطنانمان را گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاهوتی ، تصادف ، تهران ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار