دکتر روحانی در گفتگو با شبکه NBC:

دیدار با اوباما در دستور کار سفرم نیست اما هر چیزی در دنیای سیاست امکان‌پذیر است

رئیس جمهور در خصوص دیدار احتمالی‌اش با باراک اوباما در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک گفت: دیدار با اوباما در دستور کار سفر من نیست، اما هر چیزی در دنیای سیاست، بسته به شرایطی که به وجود می‌آید امکان‌پذیر است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ "حجت‌الاسلام حسن روحانی" رئیس جمهور، شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با "NBC"، به سؤالات این شبکه تلویزیونی سراسری آمریکایی درباره موضوعات مختلف پاسخ داد.

نامه‌نگاری رؤسای جمهوری ایران و آمریکا، مذاکرات هسته‌ای، برنامه سفر رئیس جمهور به نیویورک، سرنوشت سوریه و دورنمای روابط ایران و آمریکا از اصلی‌ترین محورهای مصاحبه شبکه "ان.بی.سی" با روحانی بود.

روحانی در پاسخ به یکی از سؤالات خبرنگار آمریکایی مبنی بر دیدار احتمالی او با باراک اوباما در نیویورک گفت: دیدار با اوباما در دستور کار سفر من نیست، اما هر چیزی در دنیای سیاست امکان‌پذیر است؛ البته بسته به شرایطی که به وجود می‌آید.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر به نیویورک نیز گفت: ما می‌خواهیم مواضعمان را در مجمع عمومی سازمان ملل راجع به سیاست خارجی، مسائل بین‌المللی و از جمله مسائل هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای به صراحت بیان کنیم و انتظار ما این است که دنیا صدای ما را به خوبی بشنود.

روحانی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران تصریح کرد: صدای من در واقع تکرار صدای ملت ایران است؛ ملت ایران در این انتخابات مسیر اعتدال و میانه روی را برگزید و اعتدال و میانه روی در سیاست خارجی به معنای تعامل سازنده با کشورهای جهان است.

مشروح این گفتگو جمعه شب از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار