طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عبارت نرمش قهرمانانه اصلي لازم‌الاتباع است

عضو کميسيون قضايي مجلس نهم گفت: نرمش قهرمانانه به عنوان يک امر راهبردي و عيني، اصلي لازم‌الاتباع است که بيانگر اتخاذ تاکتيک‌هاي جديد در عرصه سياست خارجي است و نيازي به تفسير ندارد.

"سيدحميدرضا طباطبايي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با عبارت نرمش قهرمانانه که از سوي مقام معظم رهبري در جمع فرماندهان سپاه مطرح شد اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران بر اساس يک نظام ولايي، شرعي و الهي است که مباني اصولي و سياست‌هاي کلي آن توسط مقم معظم رهبري مشخص شده است.

وي ادامه داد: تمامي قواي کشور و کارگزاران بايد در چارچوب‌هاي کلي نظام قدم بردارند چرا که ترسيم سياست‌هاي کلي نظام جمهوري اسلامي ايران توسط رهبري نه در قول بلکه در فعل و عمل بايد نمود داشته باشد.

طباطبايي افزود: حضور مقام معظم رهبري در کنار مردم شريف کشورمان و دخالت ايشان در عرصه سياست خارجي يک امر راهبردي و عيني است و اين حضور بلاواسطه است.

طباطبايي نرمش قهرمانانه را تاکتيک جديدي در عرصه سياست خارجي دانست و گفت: با توجه به موقعيت کشور و مذاکرات پيش‌رو با گروه 1+5 اين عبارت به معناي اين است که ما به عنوان قدرت نرم عمل کنيم چرا که اين نوع قدرت داراي تاثيرگذاري بيشتري است.
 
عضو کميسيون قضايي مجلس نهم در پايان خاطرنشان کرد: نرمش قهرمانانه  يعني ديپلمات‌هاي ما در عرصه سياست خارجي در راستاي چهارچوب‌هاي کلي، مباني اصلي و سياست‌هاي کلي نظام حرکت کنند و با اتخاذ روش‌هاي جديد و راهکارهاي اساسي اهداف و منافع ملي کشورمات را پيگيري کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار