اهواز/

مگس میاز گوزن‌های زرد خوزستان را تهدید می‌کند

مدیر کل محیط زیست خوزستان گفت: احتمال شیوع بیماری میاز بین گوزن زرد ایرانی وجود دارد و به این دلیل بازرسی‌های خود را افزایش می‌دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ احمد لاهیجان‌زاده اظهار کرد: با فرارسیدن پاییز احتمال شیوع و تکثیر مگس میاز وجود دارد و به این دلیل در حال آماده باش هستیم.

وی با اشاره به معاینه گوزن‌های زرد در خوزستان تاکید کرد: بازرسی‌های زیادی از گوزن‌های زرد انجام می‌شود و در این زمینه بررسی‌ها زیادی انجام می‌دهیم تا مشکل خاصی بوجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه زنده‌گیری گوزن‌ها بسیار سخت است، افزود: در تلاش هستیم تا گوزن‌ها با زنده‌گیری بررسی و معاینه کنیم و به این دلیل زمان زیادی برای این کار صرف می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تاکید کرد: گوزن زرد به دلیل دوندگی و گریزپای بودن به سختی می‌توان زنده‌گیری شود و این مسئله برای معاینه گوزن‌ها به معضلی تبدیل شده است.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هیچ موردی از این مگس پیدا نشده است، افزود: بر اساس اعلام‌ها و بررسی‌های دامپزشکی خوزستان این بیماری در استان مهار شده است ولی به دلیل احتمال شیوع این مگس در سایت‌های پرورش گوزن جانب احتیاط را گرفته و در حال بررسی و آماده باش هستیم.

در ماه‌های گذشته مگس میاز در خوزستان باعث مرگ تعداد زیادی از گوزن‌های زرد ایرانی شد و به این دلیل تلاش زیادی برای مهار این بیماری شایع در سایت‌های پرورش گوزن شد./س
برچسب ها: مگس ، گوزن ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.