معاون پشتیبانی مدیریت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور:

اولویت استفاده از بخاری های تابشی در مناطق سرد‌سیر است

مسلمي گفت:اولویت استفاده از بخاری های تابشی در مناطق سرد سیر است و این بخاری ها در کلاس های زیر 18 متر نصب خواهد شد.

مسلمی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر مدارس کشور از سیستم گرمایشی استفاده می کنند که یکی از آن ها سیستم حرارت مرکز است که عمدتاً در مدارس بزرگ و شهرها استفاده می شود دیگری بخاری نفت سوز است که در مدارس کوچک و روستایی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد:
با توجه به خسارت هایی که بخاری های نفتی ایجاد کرده اند برای حفظ ایمنی دانش آموزان و بر طبق مطالعاتی که در دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس انجام داد بخاری های تابشی در دستور کار قرار گرفت.
مسلمی افزود: بخاری های تابشی به دلیل این که بالای دیوار و سقف نصب می شود و در دسته ی دانش آموزان نیست و به دلیل این که از نظر کیفی امن است و حرارت و دمای آن قابل تنظیم است و هزینه آن نسبت به بخاری های نفتی کمتر است بر این بخاری ها ارجحیت دارد.
معاون پشتیبانی مدیریت سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت:طبق محاسباتی که گروه فنی سازمان نوسازی مدارس انجام داده است اگر از این بخاری ها در روز 6 ساعت و 24 روز در ماه استفاده شود 8100 تومان مصرف برق دارد و این در حالی است که بخاری نفت سوز علی رغم معایب 18500 تومان در همین زمان هزینه خواهد داشت.
وی افزود: در دهه های گذشته 15 نوار دستگاه بخاری تابشی خریداری کردیم که هم اکنون در مدارس درحال توزیع است همچنین د ر حال خرید 30نوار بخاری  تابشی دیگر هستیم که این بخاری ها نیز تا 15 آبان در مدارس کشور توزیع و نصب می شود.
مسلمی گفت: با تامین شدن اعتبارات کلیه کتاب های کشور تا 2 سال آینده از بخاری های نفتی خالی خواهد شد.
وی ادامه داد: 150 کلاس در کشور از بخاری نفتی استفاده می کنند. وی ادامه داد: اولویت استفاده از بخاری های تابشی در مناطق سرد سیر است و این بخاری ها در کلاس های زیر 18 متر نصب خواهد شد./ف
برچسب ها: بخاری ، تابشی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار