بانک مرکزي در باره تبليغات کذب برخي موسسات مالي و اعتباري فاقد مجوز فعاليت مبني بر تشويق عموم به سپرده گذاري يا دريافت تسهيلات هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ بانک مرکزي تصريح کرده است : برخي موسسات مالي و اعتباري فاقد مجوز فعاليت از اين بانک با استفاده از عناويني مانند "تحت نظارت بانک مرکزي" اقدام به تبليغات وسيع بر روي بيلبوردهاي مستقر در سطح شهرها ، جاده هاي برون شهري، ميادين ورزشي و شبکه‌هاي استاني صدا و سيما کرده اند و مردم را براي سپرده‌گذاري يا دريافت تسهيلات از آن موسسات تشويق مي‌ کنند.

بر اساس قانون پولي و بانکي کشور و قانون تنظيم بازار غير متشکل پولي، تمامي متقاضيان فعاليت در بازار پول ، پيش از هرگونه اقدامي ملزم به دريافت مجوز از بانک مرکزي هستند و انتظار مي‌رود مردم عزيز ضمن توجه جدي به هشدارهاي اين بانک و در جهت جلوگيري از به خطر افتادن سپرده‌هايشان ،‌ فقط در بانک ها يا موسسات داراي مجوز اين بانک سپرده گذاري و اقدام به دريافت تسهيلات کنند.

بديهي است پرداخت سود بيش از نرخ مصوب در اين موسسات خلاف قوانين است و مورد تاييد اين بانک نيست و بانک مرکزي هيچگونه مسئوليتي در قبال سپرده‌هاي مردم در اين ‌گونه موسسات ندارد.

شعب بانکها و موسسات داراي مجوز علاوه بر مجوز کلي، داراي مجوز جداگانه‌اي نيز هستند.

بنابراين به مردم عزيز توصيه شده است قبل از سپرده‌گذاري حتما" مجوز بانک يا موسسه مربوطه را مطالبه و براي اطمينان به سايت بانک به نشاني www.cbi.ir ، بخش« نظارت بانکي» و زيربخش‌ «بانکها و موسسات داراي مجوز» مراجعه کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بیمه ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار