شفيعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حل مسئله هسته‌اي ايران مستلزم تغيير نگرش‌ها و برداشت‌هاي غرب است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: مسئله هسته‌اي ايران معلول برخی دیدگاه‌هایی است که از سوي غرب شکل گرفته است، بنابراین باید نگاه‌ها و برداشت‌ها در این زمینه را نسبت به یکدیگر تغییر داد و اصلاح کرد تا این مسئله حل شود.

"نوذر شفیعی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دیدار "محمدجواد ظریف" با "کاترین اشتون" در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پس از انتخابات رياست جمهوري 92 در ايران ديدگاه‌هاي طرفین مذاکره کننده به يکديگر ديدگاهي مثبت شده است.
 
وی ادامه داد: اما به نظر می‌رسد این نگاه‌های مثبت تحت تاثیر مشکلات ساختاری که وجود دارد کمرنگ شود.
 
شفیعی تصریح کرد: این مشکلات ساختاری از آن جهت است که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خواستار تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند و جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای پیشبرد فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ایش به عنوان یک حق مسلم تاکید دارد.
 
وی افزود: پشت این دیدگاه‌های متعارف، نگاه‌های هویتی است که طرفین مذاکره کننده به یکدیگر دارند، به طور مثال غربی‌ها همواره هویت جمهوری اسلامی ایران را به گونه‌ای ترسیم کرده‌اند که در افکار عمومی برداشت منفی از نام ایران می‌شود، اما در سوی دیگر کشورمان همواره صادقانه عمل کرده است.
 
شفيعي مسئله هسته‌ای ایران را یک معلول و نه علت دانست و اظهار داشت: مسئله هسته‌اي ايران معلول برخی دیدگاه‌هایی است که از سوي غرب شکل گرفته است، بنابراین باید نگاه‌ها، برداشت‌ها و نگرش‌ها در این زمینه را نسبت به یکدیگر تغییر داد و اصلاح کرد تا این مسئله حل شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پايان خاطرنشان کرد:  تلاش ایران برای دانش هسته‌ای روالي است که در برزیل، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک و سایر کشورها در حال انجام است، اما به دلیل آنکه برداشت‌ها نسبت به یکدیگر منفی است، متاثر از آن عملکردهای یکدیگر را منفی خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، غرب ، فعالیت ، دیدار ، اشتون ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار