ادغام دو شرکت خودروسازي،‌پاک کردن صورت مسئله است/کيفيت نبايد فداي قيمت شود

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه توسل به ادغام، پاک کردن صورت مسئله است گفت: صنعت خودروسازي نياز به حمايت دارد و اينکه به جاي حمايت به مسائلي همچون ادغام پرداخته شود راهکار مطلوبي نيست.

کمال الدين پير موذن نماينده مردم اردبيل نمين در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه ادغام هيچ گاه نتيجه مثبتي در ايران نداشته است اظهار داشت: در مقام ادغام آ‌ثار رقابت و بهره وري از بين مي رود، از اين رو اگر اين دو شرکت بزرگ خودروسازي ايران خودرو سايپا ادغام شوند، امکان اينکه به کيفيت صنعت خودروسازي لطمه وارد شود، دور از ذهن نيست.

وي با بيان اينکه هم اکنون خودروهاي کشور تجهيزات حفاظتي ،‌کيفيت و استحکام مناسبي برخوردار نيستند گفت: مسئله ادغام نمي تواند کمک خاصي به صنعت خودروسازي نمايد چه بسا که در صورت ادغام رقابت نيز کاهش مي‌يابد که اين موضوع به هيچ عنوان به نفع منافع ملي نيست.
پير موذن با تاکيد بر اينکه راهکار حل مشکلات پاک کردن صورت مسئله نيست افزود: فدا کردن کيفيت در قبال قيمت، مطلوب عالمانه نيست و اين مسئله آثار خسران آور، زيادي را در  پي دارد.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به برنامه صد روزه دولت، اظهار کرد: يکي از مسائلي که بايد مدنظر قرار گيرد، نحوه برخورداري دو شرکت ايران خودرو و سايپا و به طور کلي صنعت خودرو سازي از سياست هاي حمايتي نظام خصوصا تعريف خط اعتباري است.

وي ادامه داد: هم اکنون که شرايط براي وارد کردن پول به کشور فراهم نيست بهتر است دولت در قبال فروش نفت اقدام به واردات قطعات مورد نياز خودرو نمايد.

پير موذن به وابستگي 30 تا 40 درصدي صنعت خودروسازي کشور به واردات اشاره کرد و گفت: اين موضوع که صنعت خودرو بايد ملي شود کاملا منطقي و صحيح است اما ما به عينه شاهد افزايش قيمت خودرو همزمان با بالا رفتن نرخ دلار بوديم.

نماينده مردم اردبيل، نمين  در خانه ملت با بيان اينکه تقويت بخش خصوصي ضروري است افزود: هم اکنون بخش خصوصي در حوزه خودروسازي فعال است و لي هيچ گونه رقابتي در اين بين وجود ندارد از اين رو خصوصي سازي همراه با نظارت بايد با مکانيزم عالمانه اي تقويت شود.

پيرموذن با اشاره به اينکه بيشتر قطعات خودرو سازي توسط بخش خصوصي تامين مي شود از اين پول آنها بايد به موقع پرداخت شود تصريح کرد: اين صنعت يک حوزه اشتغال زايي است بنابراين بايد مورد حمايت قرار گيرد نه اينکه مسائلي هم چون ادغام مطرح شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۰۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۲
با سلام؛
آن چیزی که باعث پویایی و رشد صنعت میشود وجود رقبای قوی و توانمند است،ظاهراً مسئولین باسواد و اندیشمند -اولین آموختهای علمی و عملی را از یاد برده اند؟
آخرین اخبار