افتتاح رسمی سایت راهور 120؛

لغو شماره گذاري اسکانيا/کاهش 10.8 درصدی تلفات در جاده های کشور

رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 800 کشته در جاده ها طی 5 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران گفت: در سالیان گذشته 28 هزار تن در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دادند که این آمار و ارقام در پایان سال 91 به 19 هزار کشته کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال 84 میانگین کشته ها به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 25 کشته بود که در سال 91 این رقم به 7.3 کشته کاهش پیدا کرد؛ در دنیا به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 7.5 تن کشته، اروپا 2.7 ، آسیا 10.9 و در ایران این رقم به 7.3 کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است.

این مقام مسئول انتظامی اذعان کرد: امسال پیش بینی شده تا پایان سال شاهد کاهش ده درصدی تلفات جاده ای باشیم؛ در 5 ماهه نخست سال جاری نیز به نسبت مشابه سال گذشته 10.8 درصد کاهش تلفات در جاده ها داشته که تعداد کشته ها در مدت 5 ماهه نخست سال جاری بیش از 80 کشته کاهش پیدا کرده است.

* افتتاح سایت راهور 120

سردار مومنی اظهار داشت: امروز سایت راهور 120 به صورت رسمی افتتاح شد که هموطنان از این پس می توانند برای اطلاع از تخلفات رانندگی، استعلام از نمره منفی گواهینامه، ورود اطلاعات تخلفات ثبت شده توسط بازرسان نامحسوس، نمایش و استعلام از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور، اطلاع رسانی آخرین تصادفات، اطلاع رسانی در خصوص خدمات راهنمایی و رانندگی و فراهم نمودن بستر مناسب برای همکاری همیاران پلیس، تشکل ها و ... به این سایت مراجعه کنند.

*لغو شماره گذاري اسکانيا

سردار اسکندرمومنی در جمع خبرنگاران گفت: در صورت عدم اصلاح و ایرادها از سوی شرکت اسکانیا شماره گذاری لغو می شود.

وی در ادامه بیان کرد: شماره گذاری خودرو ها براساس قانون می بایست طبق استانداردهای لازم و ایمنی تایید شود و در خصوص خودروهای وارداتی نیز مجوز لازم از سوی گمرک می بایست اخذ گردد که بعد از سیر مراحل قانونی پلیس ملزم به شماره گذاری می باشد.

سردار مومنی اذعان کرد: هووو، و فراز علی رغم دریافت تمام مجوزها اما با توجه به ایرادات جدی که در صحنه عمل رویت شد هشدارهای لازم به این دسته از خودروسازان داده شده است و شماره گذاری این دسته از شرکت های خودروساز مسدود شده است.

وی ادامه داد: از سال 88 و 89 شماره گذاری هوگو لغو شده و در صورت عدم رفع عیوب شماره گذاری خودرو اسکانیا نیز لغو خواهد شد.

*راه اندازی اولین سامانه اینترنتی خدمات رسانی پلیس

رئیس پلیس راه ناجا گفت: با راه اندازی سایت راهور 120 رانندگان می توانند جهت پرداخت قبوض خلافی و تخلفات، استفاده از آمار سوانح و تصادفات و ارائه خدمات گواهینامه ، مشاهده ریز تخلفات به این سایت مراجعه کنند در 20 روز نخست شهریورماه این سایت که چند ماهی است به صورت آزمایشی راه اندازی شده در مدت زمان مذکور بیش از یک میلیون بازدید داشته است.

وی بیان کرد: با راه اندازی سایت راهور 120 شاهد کاهش مصرف سوخت و سفر خواهیم شد؛ چرا رانندگان دیگر جهت هر گونه فعالیت و یا کاری در خصوص گواهینامه ، تخلفات رانندگی و ... نیاز به مراجعه به مراکز ندارند.

*  ثبت تخلفات رانندگان توسط شهروندان


رئیس پلیس راهور ناجا افزود: طی دو هفته آینده به صورت پایلود سامانه طراحی نموده تا مردم از تخلفات رانندگان فیلم و یا عکس تهیه کنند و به این سامانه ارسال کنند تا پلیس با راننده متخلف برخورد کند.

وی در خصوص این سامانه اذعان کرد: در یکی از جاده های کشور به صورت پایلوت این سامانه راه اندازی و مسافران می توانند تصاویر و فیلم ها را تهیه و به این سامانه ارسال کنند تا با رانندگان متخلف برخورد شود.

اولین آزمایشگاه صحت سنجی تصاویر ارسالی هموطنان نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

*عدم توجه به فرمان همیاران پلیس مساوی است با نمره منفی

سردار مومنی در خاتمه در خصوص بازگشایی مدارس افزود: امسال نیز از همیاران پلیس و یا پلیس مدارس جهت برخورد با تخلفات رانندگان استفاده خواهد شد؛ در صورتی که راننده به فرمان ایست از سوی همیار پلیس توجه نکنند برای راننده متخلف نمره منفی در سوابق گواهینامه وی ثبت می شود./ف


برچسب ها: تلفات ، جاده ها ، مومنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.