معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت:

سفر به هر کشور آداب خاص بهداشتی خود را می طلبد

با توجه به شیوع بیماری های مختلف در هر کشور سفر به هر کشور آداب خاص و رعایت نکات بهداشتی ویژه را می طلبد.

دکتر نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در مناطق مختلف جهان بیماری های مختلفی شایع هستند که سفر به هركدام از اين كشورها احتياطات مخصوص به خود دارد.به طوريكه مثلا در آفريقا و برخي از كشورها تب زرد شیوع دارد که افرادی که قصد سفر به این کشورها و نقاط را دارند باید برای گرفتن ویزا واکسن تب زرد زده باشند تا ويزا به آنها داده شود.

وی ادامه داد: یک سری دیگر از کشورها که جز کشورهای جهان سوم طبقه بندی می شوند از سطح بهداشت پایینی برخوردار هستند که افرادی که به این کشورها سفر می کنند باید از لحاظ مصرف آب و غذا احتیاط کنند و از دستفروشان چیزی نخرند و قبل از مصرف هر چیزی دست های خود را با آب و صابون شستشو دهند.

نبوی با بیان اینکه آب لوله کشی برخی از کشورها به علت سنگین بودن امکان آلودگی دارند اظهار کرد: در این کشورها باید برای مصرف آب آشامیدنی از آب بطری استفاده شود.

وی تصریح کرد: به افرادی که هم قصد سفر به آفریقا برای اکوتوریسم دارند هنگام رفت و آمد در جنگل ها باید از لباس آستین بلند و شلوار استفاده کنند و روی دست ها، پا و صورت و لباس خود اسپری دفع کنند حشرات بزنند تا در معرض گزش حشرات قرار نگیرند./ح

برچسب ها: سفر ، بیماری ، تب زرد ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار