خوزستان/

خوزستان الگوی عقد تفاهم‌نامه کتابخانه‌ها در کشور است/ عضویت 10 هزار مسئول در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: خوزستان بدعتی در زمینه عقد تفاهم‌نامه‌های توسعه کتابخانه ایجاد کرده و به عنوان یک الگوی نمونه شناخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید علی حسینی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان خوزستان اظهار کرد: بیش از 10 هزار نفر از مسئولان عالی رتبه عضو انجمن کتابخانه های عمومی هستند که خوزستانی بضاعت بالایی در این زمینه دارد و  نهاد کتابخانه‌ها باید از این بضاغت استفاده کند.

وی با بیان اینکه در استان  در حال حاضر 62 انجمن کتابخانه های عمومی داریم که نسبت به سال قبل رشد خیلی خوبی داشته است، افزود: رتبه بالای خوزستان در شاخصهای کشوری مربوط به کتاب و کتابخوانی نشان دهنده پیشرفت این استان در بخش‌های مختلف است.

حسینی با اشاره به این نکته که انجمن کتابخانه های عمومی پشتوانه نهاد کتابخانه‌ها عمومی در همه کشور هستند، تصریح کرد: خوزستان در این زمینه رشد مثبتی داشته است و اتکای نهاد به کمکهای دولتی و غیر دولتی است و با توجه به اینکه الگوی امضای تفاهم‌نامه‌ها از خوزستان شروع شده است امیدواریم که این الگو را به  کل کشور عرضه کند.

مدیر کل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه کرد: به واسطه وحدت و همدلی  جایگاه خوب خوزستان در شاخص‌های کشوری روبه جلو است و به همین سبب این استان در آیتمهای کتاب و کتابخوانی الگو می شود. این الگو می‌تواند دستور کار خوبی برای شورای فرهنگ عمومی در کشور و سایر استان‌ها باشد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.