قم/

سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه قم آغاز شد

مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه با حضور آیت‌الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و حجت الاسلام والمسلمین محامی رئیس مجتمع آموزش عالی فقه پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مصطفی محامی در این مراسم ضمن تبریک دهه ولایت و شروع سال تحصیلی جدید اظهار داشت: علوم اسلامی با بقیه علوم متفاوت است و این علوم اینها نور هستند و در انسان ایجاد نورانیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تعلم دروس اسلامی شرایطی دارد، گفت: نخستین شرط لازم برای تحصیل علوم دینی طهارت درون است، به صورتی‌که بتوانیم زمینه را برای این نور آماده کنیم و تنها نقل و انتقال اصطلاحات درست نیست و لازمه آن این است که تا آنجا که می‌توانیم به مبدأ نور نزدیک شویم.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود: نماز مبداء نور و نماد عبودیت است و طلاب ‌علوم اسلامی پیش از هر کاری باید نماز اول وقت را در دستور زندگی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه این مجتمع تا کنون 2473 پایان‌نامه ارائه کرده است، گفت: مجتمع آموزش عالی فقه سال تحصیلی جدید را با حضور 2 هزار طلبه از 40 ملیت و 350 نفر استاد آغاز می‌کند.

در ادامه جلسه آیت‌الله اعرافی و رئیس جامعه المصطفی العالمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان مراسم از 12 نفر از طلاب ممتاز به نیابت از 70 نفر از طلاب ممتاز سال گذشته تجلیل شدند./س

برچسب ها: قم ، آغاز ، سال ، تحصیلی ، جدید ، مجتمع ، آموزشی ، عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.