روستا‌آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فضای باز سياسي در دانشگاه مرهون حاکميت فکر و انديشه است

"رئيس دانشگاه صنعتي شريف" گفت: دانشجویان تا زمانی که در محدوده هنجارهای قانونی و منطقی کشور، دانشگاه و همچنين فضای فکر و اندیشه عمل کنند، هيچ منعي براي فعاليت آن‌ها وجود نخواهد داشت.

"رضا روستاآزاد" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه فعاليت دانشجويان در دانشگاه صنعتی شریف در زمينه‌هاي مطلب‌نویسی، مباحثات دانشجويي، انتشار نشریه‌های داخلي، انتقادات و پيشنهادات بدون مرز نسبت به مسئولان داخلي دانشگاه نشان‌دهنده باز بودن فضاي دانشگاه است، اظهار داشت: دانشگاه  شریف با طرح فراخوان در هر ترم از مباحث دانشجويي در ارتباط با انتقاد و سوال از مدیریت، فعاليت‌هاي شورای صنفی، مشارکت‌هاي دانشجویي استقبال مي‌کند.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف با انتقاد از اينکه گاهی اوقات دانشجويان در نشریات داخلی حتی نسبت به مدیریت دانشگاه نيز قدری تندي مي‌کنند، گفت: برخی دانشجویان قدری بی‌انصافی مي‌کنند که البته تاکنون ما هیچ‌گونه مشکلی نداشته‌ایم، زیرا آن را برحسب جوانی، عصبانیت و ناراحتی آن‌ها از برخی مسائل دانشگاهي گذاشته‌ايم.
 
وي با اشاره به اينکه همکاران ما، اينگونه رفتارهاي دانشجویان را رفتاري صادقانه تلقي مي‌کنند، تصريح کرد: متاسفانه در جلساتی که با تعدادي از دانشجویان داشته‌ایم، آ‌‌ن‌ها خود بر شارژ توسط اشخاصي در بیرون از دانشگاه اذعان کرده‌اند و اعلام داشته‌اند در تماس‌هايي که با آن‌ها گرفته شده، وعده پشتيباني‌هاي مادي و غير مادي در صورت حرکت هماهنگ با آن‌ها داده خواهد شد.

روستا‌آزاد عملکرد برخی جریانات سیاسی داخلي و خارجي در سوءاستفاده از ظرفیت‌ها، حسن نیت و سادگی دانشجویان مورد انتقاد قرار داد و افزود: در این میان برخي دانشجویانی که تا حدودي از فضای سلامت و صداقت دانشجویی فاصله گرفته‌اند و به نوعی خودشان سیاستمدار و سیاست‌باز شده‌اند، در هدایت جریانات دانشجویی دخالت مي‌کنند.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف عملکرد جریانات دانشجویی طبق خط‌دهي توسط گروه‌هاي سياسي خارج از دانشگاه را جزو رفتار سیاسی دانشجويي ندانست و بيان داشت: اين يک نوع سیاسی‌کاری است که مسلما آفتي برای دانشجويان خواهد بود، اما اکثر دانشجویان با توجه به لزوم اطلاع از مباحث داخلي و خارجي براي خدمت به کشور بعد از فارغ‌التحصيلي در فضای منطقی سیاسی فعالیت می‌کنند.

وي در ارتباط با محدوده عملکرد و آزادی فعاليت دانشجويان در دانشگاه اظهار داشت: دانشجویان تا زمانی که در محدوده هنجارهای قانونی و منطقی کشوری، دانشگاهی و همچنين فضای فکر و اندیشه عمل کنند، هیچ منع قانوني براي فعاليت آن‌ها وجود نخواهد داشت. 

عضو جمعيت ايثارگران با اشاره به اينکه جریانات دانشجویی مي‌توانند در یک اقدام اصیل دانشجویی به شرط اقدام در فضای متناسب با آن موضوع حرکت کنند، گفت: دانشجويان گاهی اوقات برای موضوعاتی راهپیمایی در فضای باز را متناسب مي‌دانند که اين در صورتي است که مي‌توان آن مساله را تنها در یک نشست مورد بررسي و تحلیل قرار داد.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف با بيان اينکه امکان دارد بعضی جريانات دانشجويي بدون ملاحظه برخي مسائل و با اين تفکر که عملکرد صرف جريان دانشجویی قابل دفاع است، هر حرکتي را انجام دهند، خاطرنشان کرد: این امر منطقی نخواهد بود و دانشجويان بايد هوشيار باشند، زیرا در مسابقات فوتبال هم تماشاچی‌نماهايي در لباس تماشاگر مشکلات و حواشی را ايجاد می‌کنند که باید ميان آن‌ها و تماشاگرهای اصیل که برای حمایت و تشویق آمده‌اند، تمایزی قائل شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار