اصفهان/

اصفهان پیشتاز در مسابقات دیجیتالی ورزشی است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: در حال حاضر 150 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور زیر نظر شبکه ملی فرهنگ تاسیس شده که در این بین اصفهان یکی از شهر های پیشتاز در این زمینه بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حسن علیزاده در مراسم احداث بزرگترین مجتمع بازی های رایانه ایی کشور با بیان اینکه اولین دوره مسابقات رایانه ای در اصفهان کلید خورد و تا سطح کشوری ادامه پیدا کرد افزود: خوشحالیم که بزرگ ترین جام دیجیتال کشور در اصفهان به بهره برداری رسید و امیدواریم در آینده نیز این فعالیت دراصفهان با شور و شوق بیشتری ادامه یابد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد:اولین لیگ به روز کشور را در آبان ماه سال 91 راه اندازی کردیم که بیش از 450 هزار نفر در شبانه روز در آن حضور دارند. به تازگی نیز متوجه حضور خارجی ها از کشورهای آمریکا،انگلیش و فلاند در این لیگ شده ایم که جای بسی خوشحالی دارد زیرا ما از این طریق می توانیم فرهنگ ایرانی مان را اشاعه دهیم.

حسن علیزاده اظهار کرد:امیدواریم جام دیجیتال اصفهان مورد توجه شهروندان اصفهانی و سایر شهرستان های این استان قرار بگیرد و در کل اصفهان الگویی برای سایر استان های کشور باشد،تا آنها نیز به تاسیس شهربازی دیجیتالی ترغیب شوند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تاکید کرد:ساخت یک سوله و تجهیز آن به انواع سیستم های بازی دیجیتالی کار ساده ای نیست که عزیزان اصفهانی ما در ظرف 37 روز آن را انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه جام دیجیتال یا همان شهربازی دیجیتالی می تواند محلی برای همگرایی شهروندان در فضای مجازی شود تصریح کرد: این شهربازی ها فضا رابرای آشنایی و با هم بودن افراد در تمام نقاط دنیا فراهم می سازد جدای از اینکه به نگرانی خانواده های ایرانی برای اطلاع از محل و نوع بازی یارانه ای فرزندان شان پایان می دهد.

مدیر شهربازی دیجیتالی ورزشی تفریحی(جام دیجیتال) هدف از تاسیس این شهربازی را استفاده از امکانات روز دیجیتالی ورزشی و تفریحی در یک مجموعه اعلام کرد.

رسول رضوانی در مراسم افتتاحیه جام دیجیتال اصفهان با بیان این مطلب گفت:اغلب خانواده ها نگران این هستند که فرزندشان کجا و چه بازی را برای انجام بازی رایانه ای انتخاب می کند،ما با تاسیس جام دیجیتال به این نگرانی ها پایان دادیم زیرا محیطی را فراهم کردیم که تمام نیازهای ورزشی و تفریحی و دیجیتالی در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه این مجموعه یک پکیج کامل است افزود: در جام دیجیتال بازیهای رایانه ای که مجوز رسمی دارند و تحت نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی وارد بازار شده اند ارائه می شود،از سوی دیگر امکانات ورزشی مانند فوتبال دستی و دارت و روی میز نیز در این شهربازی وجود دارد تا شرایط و امکان انجام بازیهای حرکتی و ورزش نیز در کنار دیجیتال فراهم باشد.

این کارشناس آی تی خاطر نشان کرد:چنین مجموعه هایی می تواند اوقات فراغت فرزندان ما و افرادی را که علاقه مند به انجام بازیهای رایانه ای هستند را مدیریت کنند،ما نیز تلاش کردیم با یکپارچه سازی امکانات ورزشی و تفریحی در کنار دیجیتال محیط مناسبی را برای تمام گروه های سنی در دو بخش خانم ها و آقایان در اصفهان فراهم سازیم.

مدیر جام دیجیتال با اشاره به اینکه هیات ورزشهای همگانی استان اصفهان،ارتش جمهوری اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بزرگترین شهربازی دیجیتالی ورزشی تفریحی کشور را در اصفهان راه اندازی کردند گفت: این شهربازی نیاز مبرم و ضروری شهراصفهان بود چراکه این شهر چندین سال است در زمینه بازیهای رایانه ای فعالیت داشته و به نوعی پایه گذار مسابقات دیجیتالی بوده است.

رسول رضوانی یادآور شد:با حمایتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و شبکه ملی فرهنگ و هیات ورزشهای همگانی استان اصفهان جام دیجیتال اصفهان که بزرگترین در کشور است در مدت 37 روز تاسیس شد./ز.

برچسب ها: اصفهان ، اداره ، فرهنگ ، و ، ارشاد ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.