پرکره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عزل دانشجو نيازمند ارائه دلايل قانوني است/ اعلام رضايت رئيس هيئت امنا از عملکرد دانشجو

مشاور عالي دانشگاه آزاد گفت: عزل يك رئيس مستلزم دليلي قانوني و محکمه‌پسند است و در صورت ادعايي مبني بر تخلف وي در زمينه قانوني يا اخلاقي، نياز به اثبات منطقي دارد.

"‌محمدحسين پرکره" مشاور رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در رابطه با جلسه هيئت امناي دانشگاه که قرار است روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شود، گفت: نامه‌اي از سوي هيئت امنا درباره برگزاري جلسه فوق‌العاده چهارشنبه به "فرهاد دانشجو" ابلاغ شده که در آن بندهايي از موضوعات مورد بحث در جلسه ذکر شده است.

وي افزود: بندهاي ذکر شده در اين نامه کاملأ سطحي است، چراکه موضاعات مطرح شده دليلي براي تشکيل جلسه فوق‌العاده نيست و تقريبأ تمامي موضوعات با عملکرد و تصميم هيئت امنا غير مرتبط است.

مشاور عالي دانشگاه آزاد به برخي از بندهاي ذکر شده در نامه هيئت امنا به رئيس دانشگاه آزاد اشاره و تصريح کرد: در يکي از بندها به رسيدگي پرونده‌هاي حقوقي اشاره شده است که کاملأ غير مرتبط با مسئوليت هيئت امناست و به 10 سال گذشته برمي‌گردد و مستلزم جلسه فوق العاده نيست.
 
پرکره با بيان اينکه در هيچکدام از بندهاي اين نامه اشاره‌اي به عزل دانشجو نشده است،‌ تاکيد کرد: همه موارد در نامه شفاف و معين است و تنها گزينه مبهم که در اين بندها به چشم مي‌خورد و مي‌تواند در برگيرنده هر موضوعي باشد گزينه ساير موارد است.

مشاور عالي دانشگاه آزاد در رابطه‌ با امضاي 4 نفر از اعضاي هيئت امنا مبني بر عزل دانشجو مطرح کرد: اعضاي هيئت امنا براي عزل دانشجو قادر به تصميم‌گيري‌اند؛ البته بايد در نظر داشت که عزل يك رئيس مستلزم دليل قانوني و محکمه پسند است و در صورت ادعايي مبني بر تخلف وي در زمينه قانوني يا اخلاقي نياز به اثبات منطقي دارد.

پرکره عنوان کرد: هيئت امنا تنها دليل و علت اصلي عزل "دانشجو" را ناهماهنگي با وزرا مطرح کرده‌اند که به هيچ عنوان قانوني و منطقي نیست و قرار بر اين است موضوع عزل، با جديت در جلسه چهارشنبه مورد پيگيري قرار گيرد.

وي با انتقاد از برخي گفته‌ها مبني بر برگزاري جلسات غير علني به خرج شهريه دانشجويان و تبليغات علني خسرو دانشجو با امکانات دانشگاهي افزود: برگزاري جلسات و همايش‌ها در برج ميلاد به هيچ‌وجه صحت ندارد، حتي رياست برج به طور مکتوب ذکر کرده که هيچ جلسه‌اي حتي به طور رايگان در برج ميلاد توسط دانشگاه آزاد برگزار نشده است، علاوه بر اين "خسرو دانشجو" در زمان انتخابات ستادي نداشته و اخباري مبني بر استفاده وي از ديتاسنتر( سيستم پيامکي) صحت ندارد.
 
مشاور عالي دانشگاه آزاد در ادامه يادآور شد: دانشگاه‌ها در زمان انتخابات با هيچ گونه برگزاري جلسات موافقت نکردند و فرهاد دانشجو نيز رويکردي بي‌طرف از خود به نمايش گذاست از اين رو اخبار کذب براي وي شايعه شد.

پرکره خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام رضايت آيت الله هاشمي از عملکرد دانشجو مي‌توان چنين برداشت کرد که عزل وي تسويه حسابي شخصي از سوي ديگر اعضاي هيئت امنا است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار