اردبیل /

امسال راه خلخال ، سرچم بهره برداري مي شود

استاندار اردبيل گفت: راه اصلي در حال احداث خلخال به سرچم تا دهه مبارك فجر امسال بهره برداري شده و در اختيار مردم منطقه قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نيكزاد افزود: اين جاده در چهار قطعه اجرا مي شود كه قطعه اول آن به طول ۱۱ كيلومتر آسفالت و آماده بهره برداري است.
وي گفت: قطعه دوم اين جاده نيز به طول هشت كيلومتر و ۷۰۰ متر هم اكنون در مراحل پاياني كار زيرسازي بوده و قطعه سوم اين پروژه به طول ۵/۷ كيلومتر آماده براي آسفالت است و عمليات اجراي آسفالت در چند روز آينده آغاز خواهد شد.
استاندار اردبیل افزود: قطعه چهار اين راه نيز به طول ۵/۴ كيلومتر كه به عنوان كمربندي شهر خلخال و براي اتصال راه خلخال سرچم به راه خلخال پونل تعريف شده هم اكنون در مرحله خاكبرداري و احداث ابنيه فني و نيز تملك اراصي محدوده شهري است و تلاش مي كنيم با تامين اعتبار عمليات اجرايي اين قطعه را نيز شتاب دهيم.
نيكزاد از اختصاص هفت ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات استاني براي كمك به عمليات آسفالت مسيرهاي زيرسازي شده و آماده براي آسفالت اين پروژه در قطعه سه خبرداد و گفت: بر اساس قول داده شده از سوي دو پيمانكار مجري پروژه از ۲۷ كيلومتر اين راه به استثناي كمربندي شهر خلخال تا دهه مبارك فجر امسال بهره برداري مي شود.
وي با اشاره به اين كه راه اصلي خلخال ، سرچم جزو پروژه هاي ملي بوده و اعتبارات آن نيز از محل اعتبارات ملي تامين مي شود اظهار كرد: اختصاص هفت ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات استاني به اين پروژه فقط براي افزايش شتاب پروژه و كمك به تسريع در عمليات اجرايي اين راه بوده و به محض تامين اعتبار ملي اعتبار تخصيصي استاني بايد در پروژه هاي استاني از طريق اداره كل راه و شهرسازي استان هزينه شود.
نیکزاد با اشاره به اين كه احتمال اين كه قطعه سه اين راه زمان بهره برداري اعلام شده به مرحله آسفالت نرسد افزود: تلاش مي كنيم با بهره برداري از وضعيت موجود پروژه به صورت آسفالت و خاكي اين جاده اصلي و استراتژيك شهرستان خلخال را براي عبور خودروها و برقراري جريان رفت و آمد مردم تا دهه فجر آماده كنيم.
وی با تاكيد بر اين كه بهره مندي از يك راه استاندارد و ايمن از خواسته هاي به حق مردم شهرستان خلخال است اظهاراميدواري كرد با بهره برداري از اين پروژه يكي از خواسته هاي ديرينه مردم شهرستان براي بهره مندي از يك راه اصلي براي دسترسي به مركز استان و كشور تحقق يافته و امنيت جاني مردم منطقه با تردد از اين راه تامين شود. /س

برچسب ها: اردبیل ، بهره ، برداری ، راه ، خلخال ، سرچم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.