امام جمعه موقت تهران گفت: اگر اتفاقي در سوريه بيافتد محدود به سوريه نخواهد بود و در منطقه فراگير مي‌شود و ضررش به خود آنها و والد نامشروعشان اسرائيل وارد مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله موحدي‌کرماني در خطبه دوم نماز جمعه امروز با تاکيد بر سفارش اکيد معصومين در خصوص علم به زمان اظهارداشت: انسان بايد زمان، دشمن و مکائب دشمن را بشناسد چرا که اسلام برنامه‌ها و هويت مشخص دارد.
 
وي ادامه داد: اين هويت را دشمنان اسلام فهميدن و براي مقابله با آن برآمده‌اند، اسلام معتقد است که کره زمين، عزت، استقلال و نعم الهي براي همه يکسان است ولي مستکبران اين موضوع را قبول ندارند.
 
امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: فرعون در زمان خودش مي‌گفت من خداي شما  هستم، يعني همه چيز مال من است و بني‌اسرائيل بي‌خود مي‌گويند که ما هم حق داريم. 
 
آيت‌‌الله موحدي‌کرماني با بيان اينکه مستکبران اسلام را شناخته‌اند، افزود: مستکبران جهان برنامه‌ها، خواسته‌هاي رسول‌الله، قدرت اسلام در صدر اسلام و قدرت اسلام در ايران و در منطقه بيداري اسلامي مشاهده کرده‌اند و با تمام قوا به جنگ اسلام آمده‌اند.
 
وي گفت: آن‌ها مي‌گويند جهان دهکده‌اي است و ما کدخداي آن هستيم از اين رو کسي حق ندارد بدون اجازه ما تصميمي بگيرد، سازمان ملل را براي دفاع از حقوق ملت‌ها بنا کرده‌اند همچنين شوراي امنيت را براي برقراري امنيت جهان شکل داده‌اند که همگي شان دروغ است.
 
آيت‌‌الله موحدي‌کرماني اظهار داشت: همه مي‌دانند که  آنها چگونه رژيم اشتغالگر قدس را با چه شيوه‌ها و برنامه‌هايي به وجود آورده‌اند و به عنوان يک غده سرطاني در ميان کشورهاي اسلامي گذاشته‌اند تا منافع‌شان تامين شود.
 
وي اضافه کرد: آن‌ها شاه را تجهيز و صدام را تحريک کردند تا با اسلام مقابله کنند ولي به يکباره مردم مسلمان با فرهنگ جهاد، شهادت، ايثار، امامت و ولايت به جنگ با آن‌ها پرداختند  و نگذاشتند  آن ها به اهدافشان در کشور ايران دست يابند.
 
امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: در هفتم تير ماه و هشتم شهريور ماه انفجارهايي را برنامه‌ريزي کردند تا از طريق آن به اهداف خود برسند ولي با اين انفجارها دل مردم بيدار‌تر و آگاه‌تر شد و عزم شان براي مقابله با نفاق بيشتر شد، خون شهدا به بنده ي نظام تزريق شد و با متحول شدن حوزه‌هاي  علميه و نگاهداشتن صدها کتاب برنامه‌هاي دشمن در اين کشور از بين رفت.
 
آيت‌الله موحدي‌کرماني با تاکيد بر اينکه دشمن بيکار ننشسته است و براي همه انقلابيون برنامه دارد، ادامه داد: همگي شما سرنوشت انقلاب مصر را ديديد دشمن براي آنجا برنامه‌ريزي کرده بود و شرايطي را به وجود آورد که حکومت به وظايفش عمل نکند و دل به لانه عنکبوت ببند از اين رو گروهي از او دل بريدن و  ارتش در مقابل مردم ايستاد.
 
امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: پس از آن منتخب مردم را زنداني کردند و جاني مردم را آزاد کردند کشوري که در آن حد بالاي فلسفه و منطق بود، اکنون مي‌بينيد به چه سرنوشتي دچار شده است.
 
وي عنوان کرد: آخرين برنامه دشمن يعني آمريکا و اوباماي بيچاره که نمي‌داند چه کند و چگونه از اين مخمصه خودش را نجات بدهد، سوريه است. اميدواريم اين جاهلان بيدار شوند چرا که اگر اتفاقي در سوريه بيافتد محدود به سوريه نخواهد بود و در منطقه فراگير مي‌شود و ضررش به خود آنها  و والد نامشروعشان اسرائيل وارد مي‌آيد.
 
آيت‌‌الله موحدي‌کرماني گفت: معلوم نيست سرنوشت رژيم صهيونيستي چه خواهد شد  چه بسا عمر امريکا مانند عمر شوروي سابق به پايان رسيده و زمان  فصل سقوط آن باشد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ديدار مقام معظم رهبري با خبرنگان رهبري و کارگزاران حج، گفت: رهبر انقلاب د ر اين ديدارها داشتن نگاه کلام را به همه توصيه کرده‌اند و گفتند که دشمن دروغ‌هاي فراوان مي‌گويد و گسترش سيتره اقتصادي، فرهنگي وسياسي دشمن درغرب بر کسي پوشيده نيست آنها حتي مي‌خواهند محاسبات جغرافيايي را بر اساس منافع خود تنظيم کنند و در نهايت به جنگ با اسلام مي‌آيند در اين ميان ايران فتح الفتوح مي‌شود و  مردم و مسئولان بايد به پايبندي به ارزش‌ها اين مهم را تقويت کند.
 
وي ضمن تبريک ولادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه، حادثه جان باختن 44 نفر از هموطنانمان در جاده تهران- قم را تسليت گفت و خاطر نشان کرد:  اين که مي گويند علت اين حادثه نقص فني است به آن ساده ننگريد، ماشيني که صد درصد دراختيار مسافران قرار مي‌گيرد بايد محاسبات لازم براي سالم بودن آن صورت گيرد از اين رو همه کساني که بايد دقت‌هاي لازم را مي‌کردند و نکردند در ريختن خون اين افراد مسئول هستند.
 
آيت‌الله موحدي‌کرماني همچنين رحلت سيد حسن طاهري و والده سر لشکر حاج قاسم سليماني را تسليت گفت و در  چند تذکر به دولت اظهار داشت:  درست است که دولت نه عصاي موسي را ونه يد بيضا دارد ولي اين دولت کليد دارد بايد با کليدش مشکل گراني سرسام‌آور را حل کند چرا که مردم به تنگ آمده‌اند  و جان‌شان را به لب‌شان رسيده است.
 
امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به مشکل  بيکاري، ادامه داد: برخي از مشکلات را يک شبه و يا حتي يک ماهه و دو ماهه نمي‌توان حل کرد ولي براي مشکل بيکاري بايد گام‌هايي از سوي دولت برداشته شود که مردم کمي خوشحال شوند.
 
 آيت‌الله موحدي‌کرماني با تاکيد بر فساد فرهنگي و بد حجابي، تصريح کرد: دولت در باره اقتصاد فرهنگي و بد حجابي گامي بردارد و برنامه‌ريزي کند، حداقل به ادارات دولتي که از بودجه کشور استفاده مي‌کنند بخشنامه‌اي ارسال شود  تا حجاب را رعايت کنند.
 
امام جمعه موقت تهران  با بيان اينکه معيار مردم در نمره دادن به دولت پايبندي به ولايت فقيه است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه مردم مي‌دانند هرچقدر اين کشور به مرحله عزت‌مندي رسيده است به خاطر پيروي از ولي فقيه بوده از اين رو بايد به دقت فرامين رهبري اجرايي شود.
 
آيت‌الله موحدي‌کرماني همچنين با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد، اظهار داشت: پيشرفت تحصيلي مورد توجه رهبري است چرا که باعث اقتدار کشور مي‌شود  ازا ين رو از مسئولان مي‌خواهيم که همتشان را براي اطلاع دانش‌آموزان و دانشجويان بکار گيرند.
 
امام جمعه موقت تهران در پايان با  انتقاداز تکميل نشدن مصلي تهران، گفت: نمي‌دانم مشکل اين مصلي کي برطرف مي‌شود آيا قبل از ظهور اين مشکل حل مي‌شود يا نه؟ مردم براي ساخت اين مصلي پول داده‌اند و ما در قبال آن مسئوليم.
 
آيت‌الله موحدي‌کرماني همچنين در خطبه اول نماز جمعه به تقوا و اخلاق اسلامي و برطرف کردن نقاط ضعف اخلاقيات مسلمانان تاکيد کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: موحدی ، کرمانی ، نماز ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
تناوری شاهپور
۲۲:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
دست آمریکا سالهاست که برای ملت بزرگ ما رو شده . نقشه هایش کارگر نخواهد افتاد
آخرین اخبار